8 Nisan 2012 Pazar

Fenerbahçe : 2 - 0 : Antalyaspor / Sistem Önemlidir

Uzun zamandır bloga yazı yazamıyorum.. Twitter blogging'e biraz darbe vurdu hakikaten..Ancak işin asıl boyutu twitter'dan ziyade, bu sene gerçekten yazmak içimden pek gelmiyor..Şu süper final mallığı da bitsin sezon öncesinden itibaren düzenli olarak bloga geri dönüş yapacağım..

Dün oynanan normal sezonun son maçıyla ilgili kısa tespitler yazmak istedim..Bu sezona ilişkin bazı önemli tercih yanlışlarını dolaylı yoldan gösteren bir maç oldu dün oynadığımız maç..

Kadrolar açıklandıktan sonra düşündüğümü, santra yapıldıktan 3-5 dakika sonra Twitter'dan yazdım.. Bu maçta gol atamayacağımız o kadar belliydi ki..Antalyaspor hem bulunduğu konum hem de Necati'yi sattıktan sonra düştüğü kısır hücum gücü nedeniyle gol atmaya çok uzak bir takım.. Adamların santrayı geçmeye çok niyetleri yok açıkçası..

Böyle bir takıma karşı Selçuk-Cristian göbeği ile çıkıp, Alex'in oynamadığı maçta Caner-Stoch varyasyonlarından gol beklemek büyük hayalcilik idi bana göre..

Kafama silah dayasanız ilk yarıdaki oyunla ilgili 5-6 cümleden fazla birşey yazamam sanırım..Çok güzel yan pas yaptı iki takımda..Başka birşey olmadı..

Emre sorununun nedenlerini pek bilmiyoruz açıkçası..Her kim olursa olsun eğer bir saygısızlık yapıldıysa Aykut Hoca'ya , gözünün yaşına bakılmasını istemem..Emre'de hocaya bir saygısızlık yaptıysa bunun bedelini öder ancak eğer ortada bir saygısızlık yoksa Emre'yi oynatmamak çok büyük bir yanlış..

İkinci yarı Emre'nin oyuna alınması bana göre hoca ile Emre arasında bağların tam olarak kopmadığının bir göstergesi..Umarım Emre ile ilgili problem bir an evvel çözülür..Hem playofflarda hem de gelecek sezon Emre'ye çok ihtiyacımız olacaktır..Bana öyle geliyor ki bu sorun herneyse bunu çözebilecek tek isim Aziz Yıldırım'dır..

Her neyse.. Emre ve Sow'un oyuna girişiyle takım klasik bir 4-4-2'ye dönüş yaptı..Aslında ben uzun zamandır 4-3-1-2 diye isyan ediyorum..Özellikle iç sahada Anadolu takımlarına karşı hiç gözünün yaşına bakmadan 4-3-1-2 ile çıkarım sahaya..

Mehmet-Cristian-Emre ortasahası 4-3-1-2 için bana kalırsa çok uygun fakat bu sistemin iyi işlemesi için sağ bekte geçen senenin Gökhan'ı ile sol beke Andre Santos gerekiyor..Ama iyi kötü bu sistem şuanki kadro ve performanslarla da başarı verir bana kalırsa..

Alex ve önde Sow-Bienvenu üçlüsü ile Kadıköy'de size karşı kurulan duvarı mutlaka yıkarsınız..

Alex'in olmadığı maçta 4-4-2'ye dönüş bile oyunu hareketlendirdi..Emre'nin oyuna girmesi ortasahanın ön alaka yakınlaşmasını ve beklerin hücuma katılımını arttırdı..İlk golde Ziegler'in orada olması önemli bir detay..
Bienvenu için de bir iki şey söyleyelim çünkü iki haftadır önemli bir iki sinyal verdi..Geçen hafta Trabzon'a çıkarttığı muhteşem şutu her oyuncu çıkartamaz..Elbette ki Sow genel anlamda Bien'den daha iyi bir golcü fakat Bienvenu'nün en önemli özelliği çabuk hareketlenebilmesi ve cesurca şut atabilmesi..

Dün attığı golün değerini görebilmek önemli..Oradan o golün çıkabileceğini top ağlara gitmeden asla inanmazdım açıkçası..Sonuçta sol ayaklı bir oyuncu değil..Bu takımın önümüzdeki 2-3 sezonunda Bienvenu'den alacağı katkı sürekli artacaktır bence..
Bu arada maçın yıldızı kesinlikle Felipe De Souza idi..Biz ikinci golden sonra Felipe'yi izlemekten maçı izleyemedik.. Tam bir goygoycu :) Allah nazarlardan saklasın.. Türkiye'de doğduğu için yerli statüsünde oynar, hatırlatmak istedim..

Ve elbette Novi Pazar'lı kardeşlerimiz..Böyle bir bağ oluştuğu için hepimiz çok mutluyuz..Dün öğrendiğime göre kale arkasında kareo açıldığı zaman 30'u aşkın Novi Pazar'lı kardeşimiz B Blok'da hüngür hüngür ağlamışlar..Birilerinin onlara değer verdiğini,sahiplendiğini,kardeş hissettiğini onlara göstermek onlar için dünyadaki en büyük mutluluk..Bu kardeşlik hiç bozulmasın,sonsuza kadar sürsün.. İyi ki geldiniz, ayaklarınıza sağlık..

Hiç yorum yok: