11 Aralık 2011 Pazar

Maça Doğru , Bursaspor-Fenerbahçe


Galatasaray maçından önce maç önü , sonucunda da maç sonu yazısı yazmadım..Maç önünü haftaiçi yoğunluğundan yetiştiremedim..Maç sonu da keyfim kaçtığından yazmadım..O maçla ilgili şimdi birşey yazacak değilim , takımla ilgili genel değerlendirme yaptığım bir yazıda o maça dönerim..

Zorlu bir fikstürün ilk maçı hem puan hem de kafa olarak yoran,üzen bir maç olarak geçti..Galatasaray mağlubiyetinin ardından gidilen Bursa deplasmanı bu nedenle hem fiziken hem ruhen hem de puan olarak toparlanma maçı olarak görülmeli..

Bursaspor sıkıntılı bir süreçten geçiyor..Son 6 maçta 2 gol atabildiler..Camiada bir karışıklık var..Ertuğrul Sağlam'a olan güven azaldı..Tribünlerin bakış açısı çok çabuk değişti..Sene başında yapılan N'Diaye-Bangura-Tagoe gibi transferler istenen performansları sergileyemediler..Takımın yerli oyuncu kalitesi de düşünce Bursaspor'u iki senedir belli noktalara getiren oyun artık oynanmıyor..

Fenerbahçe'de sıkıntılar fazlaca..Saha dışını blogda konuşmak istemiyorum o yüzden malum şeyleri tekrarlamadan saha içine geçelim..

Aykut Kocaman yanlış tercihleri arttırdı..Üst üste 3-4 maçtır hatalı başlangıçlar ve kötü oyuncu değişiklikleri yapıyor hoca..Özellikle Galatasaray maçında denediği 4-3-3 tam bir faciaydı..Ama ben her zaman hocayı desteklemiş ve yaptığı hatalardan ders alan biri olduğunu görmüşümdür..

Bu nedenle benzer sistem değişikliğine gidileceğini sanmıyorum bundan sonra..Fakat şöyle bir durum var ki , sistem değişikliği olmadan oynanan 4-4-1-1'de oyuncu yetersizliğinden ötürü takımı bir noktaya taşımıyor..En uçta oynayan Bienvenu , beni de yanılttı..Geldiğince açıkçası çok ümitliydim fakat devre arası gitse mutlu olurum..

Hadi Bienvenu'yü geçelim ama Semih'in durumu hepimizi Bienvenu'ye mahkum ediyor..Geçen sene ki Mamadou Niang'dan ve transfer edilen Emenike'nin ardından şu satırları yazmak bile insanın canını sıkıyor ya neyse..

Yarından itibaren Serdar Kesimal'ı ilk 11'de görmek istiyorum..Gökhan-Yobo-Serdar-Ziegler dörtlü savunması sene başından beri beklediğimiz ama bir türlü izleyemediğimiz takım..Mehmet'in yarın oynamasından yanayım çünkü Mehmet'in oynaması sadece Mehmet'in yeteneklerini değil,Gökhan'ın performansını da doğrudan etkiliyor..

Sol önde Stoch ile başlamak gerek..Hep dedim , Stoch dökülse bile oynatırım..Hele bir de şimdi Dia geldikten sonra gözünün yaşına bakmam oynatırım..Emre-Cristian ortada , Alex-Semih önde

Semih bir gol atana kadar oynamalı artık..Çünkü Bienvenu'den birşey olmayacağı belli..Semih yine bildiğimiz , formda olduğu zaman çok gol atabilen bir oyuncu..Gol krallığı olan Semih'e golü ittire kaktıra attırmak zorundayız artık..Bienvenu ile ne yabancı sınırı zorlamaya ne de sinir hastası olmaya gerek yok..

Bursa sert ve mücadeleci başlayacaktır..Onlar da bu maçı kendilerine hedef koymuş olabilirler..Ancak Bursaspor'un Fenerbahçe'nin bildiğimiz,alıştığımız 4-4-1-1 oyununa karşı çok etkili olmasını zannetmiyorum..

Emre-Cristian ikilisinin takımı öne taşıması çok önemli..Onlar orada önemli bir baskıyla karşılacaklar Svennson ve N'Diaye karşısında..Orada Emre ve Cristian üstünlüğü ele geçirirse takımı rahatlatırlar..

Burada soru işareti Fenerbahçe , iyi kapanan rakibini nasıl aşacak..?Serdar oynarsa , duran toptan bu sezon ilk kez bir Fenerbahçe golü izleyebiliriz..

Açıkçası zor ve sıkışık bir maç olacaktır..İki takımın da gol yollarında ciddi bir 'etkinsizlikleri' var..Fenerbahçe gol bulabilen ancak pozisyon üretme konusunda ciddi fakirlik yaşayan bir takım..Bunu kırmayı başardığında herşey daha rahat olacak zaten..

Hiç yorum yok: