30 Ekim 2011 Pazar

Maça Doğru , Fenerbahçe - Karabükspor


Futbol olarak yükselişe geçmek için uygun bir maç..Fenerbahçe ligin bu sürecine kadar iyi mücadele etti ve bazı maçların bazı bölümlerinde yaptığı tempolarla gereken darbeleri rakiplerine indirdi..Fakat takımın geçen sene oynadığı futbol gözönüne alınırsa ciddi bir tempo probleminin varlığı gözler önünde..

Bunun en büyük nedeni elbette takımdan ayrılan oyuncular olduğu kadar , takımın iskeletinin çok önemli parçaları olan Gökhan-Emre-Mehmet gibi isimlerin fiziki kalitelerinin alışılmış seviyeden uzak olması..Ve şunu da atlamamak gerekir ki , forvetteki oyuncunuz takımı ileride tutan , takıma nefes aldıran bir yapıda olsa bu bahsettiğim fiziksel eksikler biraz daha az göz önünde olabilirdi..

Ben bu süreçten sonra artık takımın geçen seneki kadar olmasa dahi , şimdiye kadar oynadığından daha tempolu ve iştahlı oynayacağını düşünüyorum..Gerek fiziksel eksiklerin giderek azalması gerek takımın artık hemen hemen ideal 11'e döneceğini düşünürsek Fenerbahçe'nin patlayıcı gücünün artacağını düşünüyorum..

Karabük maçı bunun başlangıcı için ideal bir hedef..Volkan'ın önünde Gökhan-Bekir-Yobo-Ziegler dörtlüsü oynayacaktır..Serdar her ne kadar takımla antrenmanlara başlasa dahi önemli bir sakatlık sürecinin ardından bir haftalık antrenman ile hocanın onu riske edeceğini sanmıyorum..Fakat bir an önce takıma dönmesi Fenerbahçe için çok önemli..

Burada bir paragraf açmam gerekiyor..Serdar'ın takıma dönmesi çok önemli çünkü hem geriden oyunun kurulmasında önemli bir oyuncu hem de takımın hava hakimiyeti açısından çok önemli bir isim..Farkında mısınız bilmiyorum ama Alex gibi bir duran top silahına rağmen Fenerbahçe'nin bu sene duran toplarda bir kafa golü yok..Serdar'ın gelişinden bu açıdan çok ümitliyim..

Ortasahada Mehmet-Cristian-Emre-Caner dörtlüsünü hocanın bozmasını beklemiyorum..Özellikle Caner'in bu maç en az İnönü kadar iyi bir oyun ortaya koymasını hem bekliyor hem de istiyorum..Caner çok önemli bir potansiyel ve devamlılığı artık yakalaması gerekiyor..Stoch konusunda ne düşündüğümü blogu takip edenler biliyorlardır..Stoch'u çok tutuyor ve destekliyorum fakat Ziegler-Caner uyumu ve yardımlaşması , Ziegler-Stoch'dan daha sağlam..

Ön alanda ben bu maçta da Alex-Bienvenu ikilisini tercih ediyorum..Semih'in oynayıp şöyle bir 2 gol atıp hem kendi rahatlaması hem de bizleri rahatlatması gerekiyor fakat bunu yapması için de çok zorlamamak gerekiyor sanki..Hoca içerideki maçlarda her ne kadar Semih'i bir adım önde tutsa dahi bana göre Bienvenu bu maç için daha uygun bir isim olabilir..

Karabük biraz düz bir takım..Sert savunmacılardan kurulu olup , ortasahada tüm organizasyonu Cernat'a bırakmış bir takım..Hücumda İsmail ve Ali ile yıpratıcı oyunculara sahipler fakat işi o noktaya getirene kadar işleri çok kolay değil..

Hoca belki Shelton gibi savunma arkasına sarkıtabileceği bir oyuncuyu da tercih edebilir Kadıköy deplasmanında..

Ortasahalarındaki Hakan ve Birol'dan birini Alex'e markaja verebileceğini gözönünde tutarsak Fenerbahçe ortasahasından gelecek bir Cristian ve Emre desteğinin Fenerbahçe'ye merkezden gol kazandırabileceğini düşünüyorum..

Fenerbahçe boşa geçen bir ilk yarı oynamadan , erken baskı ve oyun kontrolünü sağlayıp ilk 20 dakikada öne geçerse maç çok rahat geçebilir ve şu zamana kadar hissedilemeyen forvet kısırlığı bu maç tam terse dönebilir..Dediğim gibi takım erken öne geçerse , forvette Bienvenu'de oynasa , Semih'te oynasa bu oyuncuların 1-2 gol atacağı bir maç olabilir..

Bu arada Tomic..Kornerlerde ileri çıkacak mısın..?

1 yorum:

Adsız dedi ki...

analiziniz çok yerinde ve mantıklı katılıyorum.ayrıca gs maçına kadar ki fikstürümüz geçmişe oranla daha kolay bu arayı muhakkak kayıpsız geçmeliyiz,milli maç arası olacağı için sakatlarımızın ve henüz sakatlıklarını tam atamamış oyuncularımız için iyi olacaktır,gs maçıyla başlayan 3 maçlık seri(6 günde oynanacak 3 maç)öncesi bu faktörler lehimize dönerse geçen sene ki fenerbahçeden çok daha iyi bi fenerbahçe göreceğimizden eminim,iyimser bi hesapla devre arasına puan farkını 2 haneli yapacağımıza da inancım tamdır,tomic konusu da;o geçen sene kendine verilen görevi yerine getirdi ve sırasını bekliyor bu sene sıra kimde merakla bekliyoruz....!saygılar(mustafa)