15 Eylül 2011 Perşembe

Maça Doğru , Gaziantepspor - Fenerbahçe


Açılış maçında Orduspor karşısında yaşadığımız sıkıntılara çözüm olabilecek oyuncularımızın bu maç için de takımdaki yerlerini alamayacak olmalarından dolayı Antep deplasmanının çok zor geçeceğini düşünüyorum..

Gaziantepspor sezona çok iddialı başlamış ancak Legia'ya elenerek Avrupa'ya havlu atmıştı..Bunun üzerine geçen sene geldikleri seviyeden devam etmek için lige yöneldiler fakat açılış maçında Antalya deplasmanından 1-0 yenilgiyle döndüler..

Geçen sene iyi futbol oynayan kadrolarını hemen hemen bozmadan,1-2 takviyeyle Fenerbahçe maçına full konsantrasyon sahaya çıkacaklardır..Bir de geçen sene Kadıköy'de oynanan efsanevi maçın kuyruk acısını Tolunay Kafkas futbolculara çok iyi işleyecektir..Eh tahminimce tribünlerde de 'şikeci Fener' kaleminde tezahuratlar olacaktır..

Fenerbahçe pazartesi gecesi konuştuğumuz gibi hazır görünmedi..Sezon öncesi hazırlık maçlarında takım çok daha formda görünüyordu fakat o zaman Andre-Niang-Emre-Gökhan gibi takımın 4 temel taşı takımlaydı..Şimdi Ziegler-Bienvenu formlarının çok altında ve Emre-Gökhan-Serdar-Orhan gibi eksiklerden dolayı savunma başta olmak üzere kadronun rotasyonu çok zayıf..

Bana göre şu 11 ile sahaya çıkmalıyız : Volkan - Bekir - Bilica - Yobo - Ziegler - Mehmet - Sezer - Cristian - Stoch - Alex - Semih..

Bekir'in sağ bek performansı çok büyük soru işareti..Hadi hücuma katılımını zaten geçtim de İvan De Souza ve Olcan'ın oradan geleceğini düşünürsek Bekir'i çok zor bir maç bekliyor..Bu nedenle bana kalırsa sağ stopere mutlaka Yobo kaydırılmalı..

Mehmet'in yarın çift yönlü iyi bir futbol ortaya koyması şart..Cristian'ın yerine Selçuk yerine Sezer yazmamın nedeni , Orduspor maçı için dediğim gibi orada oynayan iki oyuncuda savunmacı veya hücumcu olmamlı..Cristian tek ön libero gibi oynasın ve yanında Sezer,Özer gibi top yapabilen , dikine gidebilen , top saklayabilen , faul alabilen bir oyuncu şart..Bu nedenle ben tercihimi bu tarz bir oyuncudan yana kullanırdım ama sanırım Aykut hoca Selçuk-Cristian ikilisi yapar..

Solda Stoch olmalı derken , Dia'nın Ordu maçındaki silik futbolundan dolayı demiyorum..Dia gibi uzayabilen bir oyuncu yerine topu ayağında tutabilecek , içeri sokulup hücuma zenginlik katabilecek ve daha isabetli şutlar çıkartabilecek bir Stoch'u tercih ederdim bu kadar eksikle gittiğim zor bir deplasmanda..

Alex - Semih ikilisi için bişey yazmıyorum , ezberimiz belli..Semih umarım biraz toparlanır..

Fenerbahçe çekilirse sıkıntı olabilir..Gaziantep zaten iştahlı gelecektir , bir de Fenerbahçe bu eksik savunma rotasyonu ile kapanırsa tehlikeler artabilir..Bu nedenle Fenerbahçe topu ileride tutabilecek bir kadro tercihi ile maçı çıkıp , sabırla bulabileceği bir golü kovalamalı ve ikinci yarıda Bienvenu - Dia/Stoch tercihleri ile kontraya geçmelidir..

Elbette zor bir maç olacaktır ancak Fenerbahçe şu kadrosuyla bile rakibinden daha iyi..Aykut hocaya da güveniyorum..3 puan çiçek gibi gelir..

1 yorum:

Adsız dedi ki...

sezer'i ortada oynattığımız takdirde yol geçen hanı olur.çünkü sezer adam kovalamaz, pres yapmaz, ve fiziken dayanıksız bir futbolu var.Gaziantep ise aksine mücadelecilik bakımından belki de liin en iyi takımı .Emre bile dayanmayıroken Antep sezere fazla gelir