6 Eylül 2011 Salı

Fenerbahçe 2011


Transfer sezonunu kapattık..

Yaşadığımız sürecin ardından çoğumuzun umrunda değildi aslında transfer falan ancak takımdaki değişimler üzerine bir yazı yazmamak olmazdı..

Yazının başında kendi fikrimi belirteyim..Bu camia o kadar zor ve yıkıcı bir dönem yaşadı ki (hala süreç devam ediyor) şu dakikadan sonra yarın öbürgün bu takımın saha içindeki mücadelesini ben burada kendi blogumda eleştirmem..Çok zor ve altüst edici süreç yaşadı bu oyuncular..Gerekirse bedava oynarız,gerekirse alt ligde oynarız diyebilecek kadar da yürekli davrandılar ve taşıdıkları formanın hakkını sonuna kadar verdiler..

Bu nedenle bu sene Fenerbahçe taraftarı olarak takımıma karşı hiç olmadığı kadar duygusal ve anlayışlı yaklaşacağımı şimdiden belirtmeliyim buradan..

Gidenlere bakalım önce..

Lugano - Santos - Niang - Guiza

Lugano'ya söyleyecek söz yok..Bizim için hem savunmada hem de takımın genel karakterinde çok önemli bir liderdi..Santos bir önceki blog yazımda yazdığım gibi çıplak gözle çubukluda izlediğim en iyi sol bekti..Mamadou Niang ise hep güzel hatırlanacak maçlar çıkartarak,daha tadına doyamadan gitti..Dani Guiza büyük hayalkırıklığı yaşattı ancak her zaman akıllara Buca maçıyla gelecek ve gülümsetecek bizleri..

Bu süreçte takımın iskeletini oluşturan yerli oyunculardan hiçbirinin ayrılmaması takım adına çok önemli..Volkan-Gökhan-Emre-Selçuk-Mehmet-Semih gibi Fenerbahçe karakterini sonuna kadar ortaya koyan oyuncuların takımdaki varlığı çok ama çok önemli..
Şimdi yeni diziliş üzerinden başlayarak hem yeni transferlere az az değinelim (Reto Ziegler ile ilgili yazıya buradan ulaşabilirsiniz..)

Volkan'ın önünde geçen sene belki de Fenerbahçe tarihinin en başarılı savunma dörtlüsü vardı..Bugüne döndüğümüzde o dörtlünün iki tanesi değişmiş durumda..Ben bek oyuncularının genel performansının geçen seneden düşük olacağını düşünmüyorum..Hatta Ziegler sayesinde savunma anlamında sol kanat geçen seneye göre daha kuvvetli dahi olacaktır..Yobo-Lugano ile Yobo-Serdar ikilisi arasında en önemli fark agresiflik olacak gibi..

Yobo çok sert basan bir oyuncu değil bildiğiniz üzere..Geçen sene daha çok kesici rolünü üstleniyordu..Savunmanın sertlik sigortası Lugano idi..Serdar elbette bir Lugano değil ancak mutlaka oyun tarzı olarak agresif ve sert oynaması gerekiyor..Serdar konusunda çok ümitliyim açıkçası..Fenerbahçe Müjdat'tan beri yerli bir stoperi takıma oturtmaya çalışıyor..Servet-Alpay-Fatih-Önder bu süreçte hep denendi ancak hiçbiri beklenen verimi vermedi..Serdar topu oyuna sokarken başarılı bir oyuncu..Bu bir avantaj elbette ancak dediğim gibi mutlaka daha sert ve ısırarak oynamalı..

Savunmanın rotasyonuna baktığımızda Orhan Şam çok önemli bir transfer bana kalırsa..Hem sağ beke hem stopere çekebilirsiniz..Aykut Kocaman bazı maçlarda Gökhan-Orhan sağ kulvarı kullanır..Ancak Gökhan'ın yeri kesinlikle bek pozisyonu..Bunu da söyleyelim..Stoper rotasyonunda Bilica ve Bekir var..Rotasyonun çok güven verdiğini söyleyemem..Burada Aykut Kocaman'ın bir sihir yapması veya adı geçen oyuncuların performanslarının artması şart..Sol bek rotasyonu iyi..Ziegler zaten istikrarlı bir oyuncudur ancak sıkıntı olursa Caner var..

4-4-1-1 oynatacağından gidiyorum..Orta dörtlü geçen senenin aynısı..Gökhan-Mehmet sağ kulvarı Türkiye'nin açık ara en iyisi..Emre-Cristian'ın rotasyonunda Selçuk-Gökay-Sezer-Özer var..Oynadığınız maça göre ilk ikisini veya son ikisini oynatabilirsiniz..Özer yine sağ ve sol önde de oynayabiliyor Daum'dan hatırlayacağımız üzere..Sezer çok zor günler yaşadı ancak toparlandığında çok önemli bir oyuncu olduğunu hepimiz göreceğiz..Milli takımda nedenini anlayamadığım bir şekilde herkesin beğendiği Mehmet Ekici'den daha iyi bir oyuncu bana göre Sezer Öztürk..O da eğer bu seneyi 5gol-5asist gibi bir rakamla bitirebilirse çok ekstra bir katkı yapmış olur..

Emre ve Cristian'ın bu sene performansı çok üst düzey olacak gibime geliyor..Yaşanan sürecin zaten tüm takımı çok ciddi kamçılayacağını düşünüyorum..Emre'de takımın liderlerinden biri..Çok da üzerine gelindi bu süreçte..En güzel cevabı sahada vereceğinden eminim..Yine gerekirse sözleşmem bitene kadar bedava oynarım , Fenerbahçe bana Brezilya'da 3 yılda kazandığımı 1 yılda verdi zaten diyen bir Cristian'ın da bu sene çok istekli olacağına inanıyorum..Eleştirilen Selçuk Şahin bu akşam milli takımda ilk 11'de başlayacak..O da çok karakterli açıklamalar yaptı bu süreç yaşanırken..Taraftarın duymak istediği şeyleri açık yüreklilikle söyledi..Bu oyuncular hep söylediğim gibi çok önemli karakterler ortaya koydular..Volkan'ın Emre'nin Selçuk'un açıklamaları , Gökhan'ın Semih'in gitmemek için yaptıkları açıklamalar çok değerli olmalı Fenerbahçe için..İşte bu sene hem herkese saha içinde cevap verecekleri hem de canlarını dişlerine takarak mücadele edecekleri senedir..

Mehmet Topuz'un milli formayı neden giymediği an itibariyle Türk Futbolu'nun saha içerisindeki en büyük sorularından biri..Mehmet geçen sene müthiş bir performans sergiledi..34 maçta forma giymesi,ortaya koyduğu mücadele ve yaptığı asistlerle takıma çok ciddi katkı verdi..Gökhan ile uyumu müthiş..Sağ önde oynamasına rağmen yapısı gereği ortaya da kaydığı için takımın pres ve pas trafiğine de ciddi katkı sağlıyor..Bu sene de takımın en büyük kozlarından biri Mehmet'in oyun karakteri olacaktır..

Uğur Boral'ın da o çok özlediğimiz performansına döneceğini düşünüyorum bu sene..Allah sakatlıklardan korusun Uğur'u..O da yüreğiyle oynayan bir Fenerbahçeli..Umarım o da bu sene takıma ihtiyaç duyulduğunda katkı verebilir..Uğur-Özer gibi isimlerin kontratlarının son senesi olması da onlar için çok önemli..

Bu zor zamanlarda ne takımın onlardan ne de onların Fenerbahçe'den vazgeçmemesine çok sevindiğim iki isim Stoch ve Dia..Bu adamlar isteseler 3 günde ayrılırlardı kulüpten..Hem çok genç hem de çok potansiyelli adamlar..Onların ayrılmamasında Fenerbahçe taraftarının çok önemli bir etken olduğunu düşünüyorum..Geçen sene forma giydiklerinde hep çok büyük destek gördüler taraftardan..Fenerbahçe taraftarı bu tarz oyuncuları oldum olası sever zaten..Bu iki oyuncunun kariyerlerine burda devam etmek istemeleri ve gitmek istememeleri çok pozitif..Şimdi onların da patlama yapması gerekiyor..
Aykut Kocaman bu iki genç yeteneği değişmeli olarak Ziegler'in önünde sol öne koyacaktır geçen sene olduğu gibi..İkisi de diğerine formayı vermemek için çok çalışacaktır..Bu rekabet takıma olumlu yansıyacaktır mutlaka..Dia'nın pas ve şutlarda kendini geliştirmesi onu cidden çok çok değerli bir konuma getirir..Bunun üzerine mutlaka ekstra antrenmanlar yapması gerekiyor..Stoch'un ise sorunu süreklilik oldu geçen sene..Oyundan kopmaması gerekiyor..Ve çok çizgide kalmayarak soldan içe biraz daha katetmesi gerekiyor..Zaten Stoch'un etkili olduğu maçlar hep soldan içeri girmeye cesaret edebildiği yani ceza sahasını denediği maçlar oldu..

4-4- 1 -1 'in ortadaki 1'ini geçiyorum arkadaşlar..Alex için buraya bişeyler yazarsam çarpılırım..
Gelelim Bienvenu'ya..Twitter üzerinden özelliklerini saymıştım bir kez de burada tekrarlayayım..Bir kere 23 yaşında olması çok önemli bir faktör..Stoch-Dia-Bienvenu üçlüsü çok büyük potansiyel..Bu oyuncular kendini geliştirmeye mecbur ve başarıya aç oyuncular..Bienvenu sinir bozucu bir şekilde dayanıklı bir oyuncu..Niang gerek yaşından gerekse oyun tarzından dolayı omuzu yediğinde hakeme bakıyordu fakat Bienvenu öyle bir oyuncu değil..Omuzu yediğinde hakeme bakmaz , yoluna devam eder..Topsuz alanda çok çabuk olduğu gibi aniden topla birlikte hızlanabilen bir oyuncu..

Türkiye'ye bu tarz bir oyuncu geldiğinde hemen 'Youla olmasın hacı' muhabbeti oluyor..Bienvenu bitiricilik ve tercihler açısından elbette bir Niang değil fakat Alex gibi bir beyin ve Aykut Kocaman gibi bir teknik direktör ile oyun vizyonunun gelişeceği muhakkak..Çok kafacı bir forvet değil ancak pozisyon alması fena değildir..Afrikalı forvet işte çok abuk subuk bir gol kaçırır ancak sonra yoktan bir gol atar çıldırırsınız..

Tarzı dediğim gibi Niang'dan ziyade daha bir Emenikevari..Niang'a bu parayı başka bir kulüp verirken elde tutamazdınız..Elbette kalsa Niang ile devam etmek güzel olurdu fakat Bienvenu Fenerbahçe'ye yeni bir soluk getirecek ve bu sezon 12-14 golü rahatlıkla bulacaktır bence..

Bienvenu'nun rotasyonu Semih ve Berk Elitez..Semih yine bildiğimiz Semih rolüne bürünecektir elbette..Berk'de bu sezon ciddi forma şansı bulacaktır çünkü başka forvet yok takımda..Berk'e yerli Torres diyorlar..Benim izlediğim kadarıyla nereye nasıl koşu yapması gerektiğini bilen ve plase vuruşları çok iyi bir oyuncu Berk..Bakarsınız o da 2-3 gol sıkıştırır bu sene..Gökay'ı artık orta alanda rotasyona yazdım zaten..Bir de Recep Niyaz var çok adından söz ettiren..Aykut Kocaman ona da Türkiye Kupası ve basit lig maçlarında forma verecektir..İnşallah o da gerekli gelişimin ilk adımlarını bu sene atar..

Kadroda durum budur..Bana göre ligin bir numaralı favorisi Fenerbahçe'dir..Daha iyi ve oturmuş bir kadro yok şuan..Bir de yaşanılanların ardından takımın psikolojisi ve kendilerine sürekli bok atanlara verecekleri cevabın psikolojisiyle maçlara bakış açılarını düşünürsek bu takım bu sene çok önemli bir başarı ortaya koyabilir..Genç oyuncular için de yazıda belirttiğim gibi çok önemli bir sene..Bu seneyi üst düzey oyuncu olma yolunda en önemli basamak olarak görürler onlarda inşallah..

Hepsi bir kenara yazının en başında belirttiğim gibi..Hiçbirşey yapamasalar da canları sağolsun..Biz onların bize geçen sene yaşattıklarını da , bu yaz yaptıkları açıklamaları,duruşları hatta kimi zaman akıttıkları gözyaşlarını asla unutmayız..Sadece mücadele etsinler,gamsız olmasınlar ve çubuklunun hakkını bu senede versinler..Bize o yeter bu sene..

Ha bi de , Galatasaray 'ı ve Trabzonspor'u sahaya gömsünler..Ki en çok bundan eminim..

4 yorum:

Adsız dedi ki...

harika bi analiz olmuş sadece mehmet topuz konusunda pek aynı fikirde değilim ama mehmet'in de en büyük şansı arkasında gökhan olmasıdır onun için yaptığı hatalar fazla sırıtmıyor,içimden bi his bu senenin geçen seneden daha iyi olacağını söylüyor ama psikolojik mücadelemiz açısından en zor sezonu yaşayacağız hem taraftar hem futbolcu olarak,onun için çok dikkatli ve akıllı hareket etmeliyiz,tacizlere provakasyonlara asla gelmememiz birinci şart çünkü bu sene ki saldırılar hem rakip tiribün en fazla da medya üzerinden çok yıpratıcı olacak...saygılar(mustafa)

Adsız dedi ki...

Yazı güzel elinize sağlık. Katılmadığım bir iki şey var, paylaşayım. Aykut hocanın geçen yıldan da yapmak istediği ama çeşitli nedenlerden gerçekleştiremediği formasyonu bu yıl hazırlık maçlarında sıkça gördük. Kanımca bu yıl Alex'i daha çok ileri uçta kullanacak. Yani 4-3-3 oynatmayı planlıyor. İleri 3 lünün 2 kanadı Dia ve Bienvenu olacaktır. Orta 3 lü ise Gökhan-Emre-Topuz dan oluşacak. Bir nevi Barca modeli. Gökhan'ı sıkça kaleciye pres yaparken izleyeceğimizi düşünüyorum.
Sevgiler, saygılar
serdalgul@yahoo.com

Tuğberk dedi ki...

Ben hocanın 4-3-3 oynatacağına inanmıyorum..Alex forvet merkezde Barcelona'da Messi'nin oynadığı gibi oynayabilecek bir oyuncu değil..Messi orada rahatlıkla oynuyor çünkü merkezden adam eksilterek içeri girebiliyor..Alex'in tarzı bu değil..Böyle olunca hem o bölge cansızlaşır hem de Alex'in performansı azalır..Hazırlık maçlarında bunu denedi çünkü şampiyonlar liginde bazen böyle oynamayı düşünüyordu bence ancak artık bunu kullanacağını düşünmüyorum lig için 4-4-1-1 en domine edici ve en iyi oynadığımız sistem..

Adsız dedi ki...

çok güzel bir yazı olmuş elinize sağlık.........