22 Ağustos 2011 Pazartesi

4-3-3 / Ters Ayak Bize Ters..



Avrupa futbolunun son 3-4 yılda peşinden süreklendiği bir ekol oluştu..Bunun temeli olmasa bile en etkileyici örneğini 4 sene öncesinin Barcelona'sında görmeye başlamıştık..Sistem olarak 4-3-3'ü tercih eden Barcelona ileri üçlünün merkezine Eto'o yu yerleştirmiş sol forvetine sağ ayaklı Thierry Henry'i koymuş , sağ forvete ise sol ayaklı Messi'yi yerleştirmişti..

Avrupa'da 3 hücumculu ve kanatlardaki ters ayaklı oyuncular ekolü bu sistemin parlamasıyla başlamış oldu böylece..Bugün Real Madrid merkeze Benzema sol öne Ronaldo sağ öne ise Di Maria'yı koyarak yukarıda ki ekolü devam ettirirken , Bayern Münih'de merkeze Gomez'i koyup ters ayaklı Robben'i sağa , Ribery'i sola koyuyor..Atletico Madrid'de merkeze Falcao'yu koyup,sol öne Arda'yı sağ öne ise Reyes'i koyacaktır yüksek ihtimalle..

Barcelona'da hala bu sisteme devam ediyor..Merkeze Messi'yi koyduğu zaman Villa'yı sol öne , Pedro'yu sağ öne koyuyor Guardiola..
Avrupa futbolunun kafaya oynayan takımlarının bu sistemle başarılı olmasının çok çeşitli nedenleri var..Örneğin Ribery-Gomez-Robben üçlüsünü de Xavi-Iniesta-Busquets'in önüne koyarsan yaklaşık bir verimlilik sağlayabilir..Yani takımın sadece bu en uçtaki üçlüsü değil arkasındaki üçlü de çok önemli..

Barcelona bu bölgeye Fabregas'ı aldığında bile Xavi-Iniesta-Busquets'i bozmayıp Iniesta'yı sol öne atıp,Fabregas'ı yine mevkiisinde oynatmaya özen gösteriyor..Yine Real Madrid'in Nuri hamlesi de bu sistemde Xabi Alonso ve Mesut'un yanından Khedira gibi tek yönlü bir oyuncuyu çıkartıp yerine Nuri'yi monte etmekti..

Neyse yani Avrupa futbolunun en önde gelen takımlarının kullandığı sistem bu bildiğimiz üzere..Bunları neden anlattım peki..Aykut Kocaman hazırlık maçlarında bu sisteme doğru kaydı..Dörtlü savunmanın önünde Mehmet-Cristian-Emre üçlüsü ve ileride merkezde Alex sağda Dia solda Niang..

Burada bu sistemi baltalayan isim Alex..Barcelona'da asıl santraforu Villa'yı Niang gibi kenara atıp Messi'yi ortada kullanıyor fakat Alex dünya futbolunda eşi benzeri olmayan bir oyuncu olduğu için Alex'i bu sistemde ortada kullanmak veya bu sistemle Alex'in verimliliğini arttırmak çok güç..Çünkü Alex'in başarılı olması için oyunun merkezi olan ortasaha-forvet arasındaki merkez bölgede olması gerekiyor..Yeri gelir Alex savunmaya yardım eder , top dağıtır..

Alex'i bu sistemle takımın en önüne koymak bana göre mantıksız..Aykut hocanın kafasındaki şablona Fenerbahçe kadrosunun herhangi bir 10 oyuncusu uyum sağlar fakat bu sisteme uymayacak olan adam Fenerbahçe tarihinin en iyi oyuncusu..O yüzden Aragones'in yaptığına benzer bir yanlışı Aykut Kocaman'ın yapacağını düşünmüyorum..Zaten Palermo maçında 4-4-1-1'e döndüğünde takım top oynamaya başladı..

Fenerbahçe'yi geçen sene şampiyon yapan ve oyuncuların alışık olduğu sistemi değiştirmenin mantıklı olmayacağını düşünüyorum..Bu dizilişten verimi arttırmak bana göre yapılacak transferlere bağlı..Gökhan-Mehmet sağ kulvarı ve Andre-Dia/Stoch sol kulvarı bana göre takviyeye gerek duymuyor..

Emre'nin yanında bana göre Cristian yerine oyunun çift yönünü en az Emre kadar iyi oynayabilen bir oyuncu lazım..Ben bunu 2 senedir yazıyorum ancak bu yönde bir gelişme bu sene de olmayacak gibi gözüküyor..İşin entresan tarafı bu şike olaylarından önce basında her gün yeni bir çift yönlü ön liberorunun ismi geçerken şuan Aykut Kocaman bu transferden vazgeçmiş durumda..Cristian-Sezer-Özer üçlüsünün antrenman performansını bilemiyorum elbette ancak mantığım hala yarın şampiyonlar liginde bu takım sahaya çıktığı zaman Emre'nin yanında daha yere sağlam basan ve takımın savunmadan hücuma çıkışını hızlandıracak bir oyuncunun olması gerektiğine inanıyorum..

Öte yandan alınacak bir de stoper ve forvet var..Serdar çok iyi ancak Lugano-Yobo ikilisini bozmamak gerek..Hele ki böyle bir senede..Sercan dedikoduları çıktı bugün forvet için..Sercan gibi dayanıksız ve bitiricilikten uzak bir forvete ihtiyacımız yok..Emenike'nin çok ayrı özellikleri vardı..Sadece hızlı ve top sürüyor diye Sercan'ı almanın bana göre hiçbir mantığı yok..

Kısaca Aykut hocanın 4-4-1-1 sisteminde devam etmesi bence takım için en hayırlısı olacaktır..Ayrıca artık şu transferlerinde olması lazım..Bu takım 20 gün sonra şampiyonlar ligi maçına çıkacak..

Hiç yorum yok: