30 Mayıs 2011 Pazartesi

'' Beşiktaş veya Galatasaray'a Giderim ''


Yukarıda yazan sözler Almanya'da St.Pauli ile küme düşen gurbetçi futbolcu Deniz Naki'ye ait..Fenerbahçe'ye karşı antipatik olabilirsin , Fenerbahçe'yi sevmiyor olabilir ve dediğin gibi Fenerbahçe'nin şampiyon olmasına da üzülmüş olabilirsin ancak bir futbolcu olarak gidip ''Kalbim Galatasaray ve Beşiktaş'tan yana' demek ne oluyor..?

Fenerbahçelilerin umrunda değil bu..Deniz Naki değil , Andres Iniesta bile olsan gidip Fenerbahçe'yi sevmiyorum de fakat rengini belli et en azından..Türkiye'nin en önemli futbol gerçeklerinden bir tanesi büyük bir kesim taraftar grubunun tuttukları takımdan daha çok Anti Fenerbahçeli olması..Biliyorsunuz askerdeydim ligin ikinci yarısı boyunca..Gazinoda maçları seyrederken orada 100 kişi varsa 30 tanesi Fenerbahçeliyse geri kalan 70 kişi x-y-z hangi takımlı olursa olsun Fenerbahçe'nin rakibini inanılmaz bir hırsla destekliyordu..Ve inanın o adamlar kendi takımlarının maçlarında yukarıda bahsettiğim hırsın %50'siyle kendi takımlarını desteklemiyordu..

Özellikle Beşiktaşlılarda ki bu Galatasaray sempatizanlığını hele oldum olası çözemedim..Kendi takımlarına en ağır darbeleri indiren , elinden 8-0'lık skorlarla şampiyonluğu alan,içerde dışarıda sürekli Beşiktaş'ı tokatlayan Galatasaray'a karşı bu sempatinin gerçek nedenleri ne acaba..?

Bu durum inanın biz Fenerbahçelilerin hoşuna gidiyor..Bu Anti Fenerbahçeliliğin gidip bir futbolcunun ağzından dökülmesi kaymak oluyor adeta bizler için..Çünkü şampiyonluk gecesi giyilen t-shirtlerde yazdığı gibi 'Biz bize yeteriz' durumu var Fenerbahçeliler için..Yıllardır anlatılmaya çalışılan 'Fenerbahçe Cumhuriyeti' sözünün de arka planında yatan neden budur zaten..Evet biz bir cumhuriyet gibi hissediyoruz çünkü bu cumhuriyete kendini bağlı hisseden her bireyin kalbi sadece sarı-lacivert için atıyor..

Ben Deniz Naki'nin yerinde olsam ligin ilk yarısında Galatasaray , ikinci yarısında ise Beşiktaş formasını giyerim ve kendimce nirvanaya ulaşırım..

4 yorum:

Adsız dedi ki...

ebeninkine kadar yolun var, nereye gidersen git

Adsız dedi ki...

beşiktaşlılarda galatasaray sevdası falan yok. ama öyle olduğunu düşünmek nasıl da hoşunuza gidiyor. kendi kendinize yarattığınız sanal "herkesin karşı olduğu tek büyük" hayalini güzel besliyor zira. oysa demirören çıkıp galatasarayın şampiyon olmasını isterim dediğinde bir tane beşiktaşlı görmedim ki iyi konuştu desin.

evet fener biriyle oynarken diğerleri rakibi destekler. aynısı gs ve bjk için geçerli değil mi sanki? ya da barca'lılar real'in rakibini desteklemiyor mu?

yazıya konu olan konuşma garip gerçekten. abuk bir açıklama olmul naki'nin sözleri. ama buradan kendi kendinizi orgazma ulaştıracak anlamlara yolculuk yapmaya ne gerek var?

şunu yazın aklınıza beşiktaşlılar gs ve fener'den hoşlanmaz. aynı şekilde fener ve gs taraftarları da diğer 2 büyükten. (bu arada tek büyük idealinize uymadığım için kusuruma bakmayın)

bir de içerde dışarda tokatlama ne oluyor? yani hangi veriye dayanarak? hadi bu sene içeride dışarıda yenmemizi kötü sezonlarına bağlayalım. son yıllarda genelde gs-bjk derbilerini ev sahibi kazanmıyor mu?

biraz izan, biraz insaf... hala biraz kaldıysa tabi...

not: umarım bu yorum sansüre takılmaz...

Tuğberk dedi ki...

sansür diye bişey yok,yazdığınız şey benim fikrimi sizin yazdığınız yönde değiştirse de değiştirmese de buraya koyarım merak etmeyin..

Yani yazdığınızla temelde ayrılıyorum çünkü içinde bulunduğumuz futbol ortamında Galatasaray'ın şampiyonluğunda onlarla birlikte tura çıkan BeşiktaşlıLARI ben sağda solda küçük gazete haberlerinde değil kendi gözlerimle gördüm..Hani şu başkanların yemeğe çıkıp iki kupayı kendi aralarında paylaştığı sene..

Hani Tümer'in o sene İnönü'de 2-1 biten maçtan sonra çıkıp 'Benim içim rahat arkadaşlarımın da içi rahattır umarım' dediği sene..Hani Sergen'in 3'e 1 hücumda geriye pas verdiği sene..

Şu dediğin belki doğru,Demirören çıkıp Adnan Polat'la yemek yedikten sonra Beşiktaş taraftarı onun arkasında olmadı belki..Çünkü zavallı,aciz ve kulübün büyüklüğüne zarar veren bir tabloydu o yemek çıkışı..Fakat Beşiktaşlılar ne yaptı..?Galatasaray'ın şampiyonluğunda kendilerini sokağa atma isteğine yenik düştüler..

Rakip desteklemek konusu farklı..Ben ne yazdım yazıda..Kendi takımını desteklemediği kadar Fenerbahçe'nin o geceki rakibi kimse onu destekliyor yazdım..Bunu da ben oturduğum yerden sıkmadım..Dediğim gibi gözlemlerim sonucu böyle bir sonuca vardım..

İçerde dışarda tokaklama şu;Beşiktaş ve Galatasaray'ın galibiyete ihtiyacı varsa büyük ihtimalle Galatasaray kazanır,Sergen ile gelen şampiyonluk maçınız haricinde kritik bir maçı Beşiktaş'ın aldığını hatırlamıyorum son yıllarda..Galatasaray'ın galibiyete %100 ihtiyacı varsa Galatasaray kesin kazanır,Beşiktaş'ın bir çelme atabilmişliği yoktur kritik maçlarda Galatasaray'a..

Bende şunu anlamam..Özellikle bir jenerasyon önce ki dönemde elinden şampiyonlukları sürekli çirkin yollarla alan bir takıma karşı Beşiktaş taraftarının bu hoşgörüsü nedir..?

Sabaha kadar konuşsak birbirimizi ikna edebileceğimiz bir konu değil sanırım bu..Benim baktığım ya da şöyle diyeyim Fenerbahçelilerin baktığı pencere size çok itici ve yanlış geliyor olabilir ama biz bu açıdan bakmaya devam edeceğiz sanırım..Bir de çıkıp ne idüğü belirsiz futbolcuların bile bu tartışmalara konu olan yazıda ki gibi şeyler söylemeleri bizlerin bu düşüncelerini daha da destekliyor..

Saygılar..

Uğur ! dedi ki...

bi günde demediniz ki bizde mi yanlış var! devam ettiniz 4/3'ü haksız niralarına. cumhuriyetler kurdunuz güya. sonra yemeğin altını kim yaktı.