14 Kasım 2010 Pazar

Gaziantepspor : 2 - 1 : Fenerbahçe / Dejavu

Dejavu dedim çünkü hem oynanan oyun hem de oyunun gidişatı geçen sene yine Antep'de 2-1 kaybedilen maçı anımsattı..Fenerbahçe'nin bu sene izlediğim açık ara en kötü maçıydı , üzerine de çok yazmayacağım..Maç önü yazısında yazdığımın aynısı bir Antep çıktı Fenerbahçe'nin karşısına..Bu takımı çözmenin formulü neydi..Kanatlardaki çabuk adamlardan ve kaptandan faydalanmak..

Mevcut kadro ortasahayı ele geçiremezdi..Bu çok net belliydi..Cristian gibi bir illetin yanına Essien'i koysanız maç bitince ya Cristian'a saldırır ya da oyun sırasında kırmızı kart görür...Fenerbahçe'nin yıllardır dönem dönem çektiği ruhsuz ve gamsız oyuncuların en tepesinde Cristian var..Neyse böyle bir oyuncudan dolayı iyice düşmesi beklenen ortasahanın bu maçta yapması gereken tek şey topu mümkün olduğunca kanatlara veya Alex'e taşımak..Oyunun ilk başlarında bunu yaptı takım ama ne zaman ki Cristian Yobo-Bekir arasındaki yerini aldı , senaryo işlemeye başladı..

Açıkçası Fenerbahçe'nin kazanmasını beklemiyordum ancak bu kadar kötü oynayabileceğini de düşünmemiştim..Üstelik Alex'in bu kadar iyi oynadığı bir maçta bu yenilgi işin tadını iki kere kaçırdı..Dia-Bilica ikilisi neden başlamadı bilemiyorum..Özellikle Dia başlasaydı bana kalırsa daha etkili olabilirdi takım..Bu arada Semih çok ama çok kötü..6-7 gol attı ama Konya deplasmanı ve Antalya maçı dışında cidden çok kötü oynuyor..

Forumlara , twittera ve bloglara baktığımda faturanın Aykut hocaya çıkartıldığını görüyorum..Burada şöyle birşey var , Aykut Kocaman'ın hatası var mı , evet hem de dev gibi bir hata var..Hata şu ki özellikle ikinci yarının başından itibaren bu maçın 1-0'a bağlanmayacağı , golün geleceği kendini belli etmeye başlamıştı..Hani Fenerbahçe geçen seneki defans yapısına sahip olsa 1-0'a yaslanma mantığını anlayabilirim fakat bu takım Volkan Demirel'in kariyerinin en formda sezonu olmasına rağmen her maç ikişer ikişer gol yiyor..Böyle bir durumda bu kadar mücadele gücünden yoksun ve eksik bir takımla maçı 1-0'a kilitleme fikri hiç gerçekçi değildi ve hocanın mutlaka oyuna müdehalesi gerekiyordu..

Abicim iyi de , bugün o kulübede ben olsam ne yapardım sorusunun içinden çıkabiliyor musunuz..?Çıkarırdım Cristian'ı koyardım şeyi..Kimi..?Allah aşkına takımı defansif açıdan toparlayacak , top yapılmasını sağlayacak bir tane bile oyuncu değişikliği yapamazsınız şu kadroyla..Kazım,Semih,Dia,Stoch,Alex,Niang kombinasyonuyla ilgili herhangi bir değişiklik yapılması gol yemeye engel olmayacaktı..

Hocaya çok kızdığım , çok eleştirdiğim maç yazıları oldu fakat bu maçtan sonra ah be hoca demedim..Çünkü bu sefer kendimce bile bir çare bulamadım ben..

Ve şu da var ki bence bu enteresan biraz..Hani maçta biz izlerken diyoruz ki '1-0 gitmez bu maç , yeriz golü hoca yap birşeyler ' ancak şöyle de bir durum var Gaziantep golü atana kadar da uzaktan şutlar dışında Fenerbahçe kalesinde tehdit oluşturmadı..Ama gerek topa sahip olamamak gerek güven vermeyen ortasaha ve defans oyuncularından dolayı 1-0'lık skor avantajına rağmen izlerken diken üzerindeyiz..Aykut Kocaman'da yedekten oyunu değiştirebilecek ( defansif veya topu tutma anlamında ) bir oyuncuya sahip olmadığı için şansını denemek istedi ve bekledi..

Yenilen goller komedi..Stoch'un savunmasının olmaması eyvallah ama Caner nerdesin ilk golde..?Fenerbahçe'nin savunma arkasına ben top şişirsem yine tehlikeli pozisyon olur..Volkan sürekli kaderiyle başbaşa..Olcan tıkır tıkır gol attı...

Fenerbahçe'de Caner'in bir şekilde takımdan kesilmesi gerek..Andre Santos şu Caner tarafından kesilmeyi azıcık gururuna yediremeyip hırslansa , birazcık kendini toparlasa takımı da ciddi şekilde etkileyecek ama o da Cristian gibi..Dünya umrunda değil..Devre arasında Fenerbahçe'nin Andre Santos-Cristian-Bilica üçlüsüyle yolları ayırıp bu bölgelere 3 yeni yabancı alması gerekiyor..Fark ciddi ciddi açılıyor ve Trabzon son yılların en rahat şampiyonluklarından birine ulaşabilir..Kadıköy'de ligin ikinci yarısının ikinci haftası oynanacak Trabzonspor maçı kazanılamazsa Fenerbahçe o dakika ligden kopar..

Şunu hazmedemedim ama..Dediğim gibi herkesin hedefi Aykut Kocaman fakat bu bence yanlış adres..Ben Fenerbahçe'nin bu sezon ciddi bir değişime girdiğini ve sancılı da olsa bu sürecin sonunda ışığa kavuşulacağını düşünüyorum..Düşünmek de değil sadece , inanıyorum da..İnanmamı sağlayan sinyalleri bu takım önceki haftalarda verdi..Yıllardır görmediğimiz kadar tempolu , dirençli ve mücadeleci bir takımın sinyalleri bu sezon kısım kısım kendisini gösterdi..Özellikle son 3 hafta takımın oynadığı oyun çoğunluk tarafından nasıl beğenilip destek sesleri yükseldiyse şu dakikada alınan yenilgiden sonra herkesin kılıçları Aykut Kocaman'a çevirmesi bence çok yanlış..

Bugün üst düzey takımlarda ortasahanın kilit oyuncusu olmadığı zaman takım afallıyor..Xavi'siz Barcelona'nın , Lampard'sız Chelsea'nin bile oyun düzenlerinin sapıttığı maçlar izledik bu sene..Emre'siz (üstüne bir de Cristian'lı ) Fenerbahçe'nin de bu sürece girdiğini Eskişehir maç yazısında söyledik..Devreye kadar allah Aykut Kocaman'a yardımcı olsun..Şu oyuncu kadrosuyla işi çok zorlaştı..Alex-Niang gibi oyuncular işi sırtladı , sırtladı..Yoksa iş kötüye gidiyor..

Yazıyı olumlu bitirelim yine de..Kaptan muhteşem bir gol attı ve 100'ler kulübüne girdi..Türkiye'de tek bir takım forması altında 100 gol atan tek yabancı oyuncu olarak tarihe geçti..Fenerbahçe'de devrim , oyun ve oyuncu tarzının değişikliğinden falan söz ediyoruz ancak bu sezon dahi takımın en formda ve etkili oyuncusu kaptan..Aziz Yıldırım'ın haftaiçi dediklerinin gerçeğe dönüşmesini diliyorum..Alex 2 yıl daha Fenerbahçe'de bu tempoda oynar..Keşke bu anlamlı golle galibiyet gelseydi ama sen üzülme kaptan , muhteşem oynuyorsun..

1 yorum:

aspayze dedi ki...

Bu mağlubiyetin gelişi geçen haftadan belliydi. Ama bir çok kişi geçen haftaki takım bütünlüğünden uzak ve kopuk oyunu göremedi. Bu yıl sadece Bursa maçında takım bir bütün halinde hareket etti. Bu hafta hocanın elinde çözüm üretecek oyuncu olmadığı çok net ama transferde yaptığı Dia yanlışı ve Bilica'nın kadroda tutulması hatalarının seçeneklerini azalttığını da unutmamak lazım.