6 Kasım 2010 Cumartesi

Fenerbahçe : 4 - 2 : Eskişehirspor


Dün maç önü yazısını yazarken üzerinde durduğum en temel konu takımın bu maça çıktığı zaman ne kadar istekli olacağı ne kadar baskı kurmaya çalışacağı üzerineydi..Evet fazlaca puanlar kaybedilmişti fakat camia ümitsiz değildi..Takımda geçtiğimiz yıllara oranla ciddi farklılıklar görüyor ve gelişimi umut ediyorlardı..

Bu takımın şanssızlığı sezon öncesi kampa 14 kişiyle başlaması , takımın ağırlığını kaldıracak oyuncuların bu süreçte çalışmalara katılamamaları ve fiziken hazır olmayan+yeni bir oyun anlayışına geçen bir takımın çekebileceği en zor ilk 5 hafta fikstürü..Geciken transferler şanssızlık değil yönetim yanlışıdır ve bu halkaya eklenebilir..

Yukarıda bahsettiğim durumdan ötürü takım hem bolca puan kaybetti hem de beklenen oyunsal gelişimi yakalayamadı..İlk 5 haftaya ait maç yazılarını hatırlıyorsanız oralarda ben sürekli 'ne değişti ki' diyordum..Ben de sabırsız davranmışım sizin anlayacağınız..Fenerbahçe'de nelerin değiştiğini son haftalarda (Galatasaray maçı hariç) çok net görüyoruz..

Cristian'ın bugün oynaması bana göre sürpriz oldu..Zorunluluktan ötürü oyunun ilerleyen dakikalarında oluşan dizilişi ben maçın başında beklerdim..Ama anladığım kadarıyla Aykut Kocaman Stoch-Kazım kanadını tercih etmeyecek..Yani haftaya Stoch-Dia olarak takımı çıkartır ama bu ikiliden biri olmayınca Mehmet'i sağa çekmeyi tercih ediyor hoca..

Neyse maça Fenerbahçe baskılı başladı ve penaltıyla kaptanın golü geldi..2 haftadır Alex muhteşem oynuyor..2.gol öncesi Gökhan'a önce koşmasını işaret etti sonra sağ ayağıyla enfes bir pas attı..Televizyondan ne kadar görüldü bilmiyorum ama gol olur olmaz Alex Gökhan'a koştu ve tebrik etti..O an düşündüm Alex gibi bir adamla aynı takımda olmak sizi nasıl üst düzeylere taşıyabilir diye..Belki orada Alex olmayıp başka bir adam olsa Gökhan ne oraya koşacaktı ne de koşsa bile o pası alacaktı..Alex farkı işte budur..Alex sahadaki diğer 21 adamdan çok çok daha farklı bir oyun zekasına ve yeteneğine sahip..

1-0'ın ardından yenen golden sonra Fenerbahçe'nin yukarıda anlattığım organizasyonla golü bulması çok önemliydi..Eskiden bu zor olurdu..Fenerbahçe zaten bu kadar tempolu maça başlamazdı da hani rakibinin golüne bu kadar net cevap veremezdi..Cevap sadece atılan gol değil oyun anlayışında gizlidir..Cristian dışında o an sahadaki her oyuncu inanılmaz agresifti..

Mehmet Topuz'u Aykut hoca milli takıma sokacak..Mükemmel oynuyor..Özellikle Emre sahadayken arkayı da pek düşünmemesi gereken sürede muhteşemdi..Alex'in ona da çok şey kattığına inanıyorum..İkiye birleri ve pas zekasının geliştiğini çok net görüyoruz..

Savunmada Fenerbahçe pek sıkıntı yaşamadı..Eskişehir çok formsuz ve ön alanda beceriksizdi..Batuhan 2 sene sonra Bank Asya'da oynar..Doğa gibi bir oyuncuyu neden kullanmadı bilmiyorum..Yine Adem Sarı ile maça başlamak sanki Kadıköy'de daha mantıklı bir karar olurdu..

Bugün harika oynayan Gökhan'ın attığı golde çok iyiydi..Dikkat edin Gökhan'ın bu vuruşları çok başarılı..Aklıma hemen Sami Yen'de Galatasaray'a attığı gol geldi..Bugün sakatlıktan çıkmasına rağmen 2asist 1gol ile yıldızlaştı..

Ortasaha rotasyonu resmen iki oyuncuya kaldı bugünün ardından..Emre çok iyi oynarken talihsiz bir pozisyonda sakatlandı..Orada önümüzdeki süreçte Mehmet-Cristian ikilisine kaldı iş..Gökay'ı kullanabilir hoca..

Fenerbahçe'de en büyük fark dediğim gibi hızlı ve dikine oyun..Hücumda da sık sık kalabalıklaşmayı biliyor artık takım..

En gereksiz olaya gelelim..Lugano..Ne gerek vardı..?Atıldığın yetmezmiş gibi takımın tüm ahengi kaçtı..3-1 ile girilen devrenin ardından özellikle Stoch ile 2.yarı farkı açabilicekken mecburen Stoch oyundan çıktı..Lugano gereksiz yere kaç kere sarı veya kırmızı kart gördü oturup araştırmak gerek..

İkinci yarı tüm bunların sonucunda durgun başladı..Emre'nin sakatlanması ve Stoch'un oyundan çıkmasıyla orta üçlüsü Cristian-Mehmet-Kazım olan takımın ahengi bozulunca tempoyu düşürüp yan paslarla oyunu bitireyim düşüncesi kafaya yerleşti..Özellikle Doğa'yı da ortasahaya süren rakip karşısında ortasahayı ele geçirmek her geçen dakika zorlaşıyordu..Neyse ki Eskişehir'in tehdit olabilecek bir hali yoktu..

Ta ki Bilica'nın hatasına kadar..Fenerbahçe tribünleri kolay adam harcıyor buna ende katılıyorum fakat Bilica'ya haksız da olsa verilen tepkinin çok mazisi var..Sürekli gereksiz işler kovalayan ve tribünleri sürekli strese sokan Bilica'nın bu tepkiyi asıl köşelerde çıkan topu sektirip rövaşata kovalarken görmesi gerekirdi..Oyuna tutunacak hali olmayan Eskişehir'i ancak böyle bir hata oyuna ortak edebilirdi..

Ve bundan sonra geçtiğimiz senelerden farklı olan birşey yine göze çarptı..Fenerbahçe yine hemen cevap verdi..Bu reaksiyonu takım bir şekilde gösteriyor..Fenerbahçe'nin değişimine olan inançları arttıran bir özellik bu..Gökhan Gönül'ün yine orada bitmesi ve Semih'in klasikleşen gollerinden biri..

Semih önemli katkılar veriyor ancak zayıf olduğu konularda hiç kendini geliştirmiyor..Yıllarca ona sırtı dönük iyi , pas dağıtırken iyi falan diye diye adamın oyun mantığını bu iki konuya hapsettik sanırım..Hani eyvallah her sıkıştığımız anda yardıma koşuyor fakat Semih'in gol atmadığı anlarda iyi oynadığı bölümler azaldı artık..Oyuna biraz daha aktif katılması takıma daha faydalı olabilir..

Güzel bir maçtı kısacası..Değişime ve gelişime olan inançların arttığı bir maçtı..Emre'nin sakatlığı ve Lugano'nun gereksiz kartı can sıktı..Yazıda üzerinde duramadıklarımdan Volkan iyi bir sezon geçiriyor,Caner bu oyun mantığı ile yerinde saymaya devam eder..20 metre sağında Gökhan Gönül fırtınalar estirirken ondan biraz ilham almaması soru işareti bırakıyor..Yobo güzel tempoda devam ediyor..Stoch bana kalsa ikinci yarıda oynayabilse çok iş yapabilirdi..Cristian ise bildiğiniz gibi..Olmuyor yahu..Bu futbol kafasıyla da ilgili birşey..Bu adam böyle bakıyor futbola ve bu yüzden bu takımın oyuncusu olmamalı bana kalırsa..Ancak şu dönemde sakatlıklardan dolayı ona da ihtiyaç var..

Fenerbahçe için bana göre bir sınav maçıydı..Bu sınavı sadece 3 puanla değil , ileriye dönük olumlu sinyallerle kapattı takım..Ortadaki eksikler artsada Dia-Niang gibi oyuncuların dönüşü de heyecanlandırıyor..

Maçın adamı : 1-Gökhan 2-Mehmet 3-Alex

4 yorum:

aspayze dedi ki...

Ben Bursa maçında gördüğüm ışığı ve takım bütünlüğünü bu maçta kesinlikle göremedim. Eskişehir bütün bağlantılarımızı kopardı ve oyunumuzu çok iyi bozdu. Galip geldik ama oynanan oyun beni tatmin etmedi. Sen nasıl memnun oldun açıkcası anlamadım? Bu iyimserliğine de hayran olduğumu belirtmem lazım.

Tuğberk dedi ki...

İyimserlikle alakası yok..İlk yarıda hele bir de Emre'nin oyunda olduğu bölümde Fenerbahçe çok iyi oynadı..Eskişehir'in bağlantı koparttığı falan da yoktu..Yazıda da söylediğim gibi Lugano'nun kartıyla Stoch'un çıkması ve öncesinde Emre'nin sakatlanması sonucunda ortasaha Kazım-Cristian-Mehmet'e kalınca bunun üzerine Eskişehir o bölgeye Doğa'yı koyunca ikinci yarı oyun tersine döndü..Belki iki takımda 10 kişi kaldı ancak bundan kötü etkilenen Fenerbahçe oldu..

İlk yarıdaki tempolu ve dikine oyun çok dikkat çekiciydi bence..İlk yarı 6 olabilirdi maç..Gökhan ve Kazım'ın bomboş kafa vuruşları ve Semih'in kaleye sokamadığı top..Mehmet'in direkten döneni de sayalım etti 7..

Ben ikinci yarıyı oluşan şartlardan dolayı çok ölçü almadım..Takım ilk yarı gösterdi zaten kendini..

aspayze dedi ki...

@tuğberk
Ben ilk yarıda da Fenerbahçe'nin kopuk kopuk oynadığını ve tam anlamıyla oyununu kabul ettiremediğini düşünüyorum. Karşı tarafı baskı altına alan ve yarı sahasına hapseden bir oyun göremedim. İlk yarıda anlık parlamalar ve gol pozisyonları elbette vardı ama ben buna iyi ve hakim oyun demem. Beklediğimiz Fenerbahçe en azından Eskişehir ayarı, form düzeyi düşük takımları kesin olarak yarı sahasına hapsedip boğabilmelidir. Bu kadarını yapmadığı müddetçe bu takım olmuş demem.

Esen dedi ki...

Ben Caner yorumuna pek katilamiyorum. Super savunma yapmasa bile pas yuzdesi yuksek olan, kosan ve yerinde mudahaleler yapabilen bir sol bek bence. Ayrica Gokhan'in onunde sag kanatta Mehmet oynadiginda tabi ki Gokhan istedigi gibi ileri cikabiliyor. Ne yazik ki Caner'in Stoch onundeyken boyle bir sansi pek yok.
Gokhan kalitesinde bir kanat oyuncusu demiyorum ama yine de ilk izledigim oyununa gore ben ilerleme gordum kendisinde.