28 Ekim 2010 Perşembe

Sana Dediydim Yeğeeen


Geçenlerde yazmıştım 'Aman Mamadou Yandım Mamadou' diye..Hani şu ultra süper ligimizin kasap oyuncuları,kaliteyi ve mücadeleyi sert oynamak sanan eski kafa teknik direktörleri ve bunlara müsamaha göstererek kendilerini İngiltere'de maç yönetiyormuş triplerine sokan futbol cahili hakemler yüzünden oynanan iğrenç sert futboldan konuşmuştuk blogda..

Dün Niang'ın yaptığı basın toplantısını tebessümle okudum internetten..Niang olabilecek tüm samimiyetiyle kısaca şunu demiş ' noluyo arkadaş burda..? ' Bu adam dünkü çocuk değil..31 yaşında,futbolunun en olgun döneminde,milli takımının kaptanı , Marsilya gibi bir kulüpte 5 yıl oynamış ve Fransa gibi ' topa sertliğin üst düzeyde olduğu ' bir ligde gol kralı olmuş bir adam..Zaten sahada biraz izleyince adamın nasıl bir kalite ve futbol zekasına sahip olduğunu anlıyorsunuz..

Mamadou'nun söyledikleri gerçekten ilgi çekici ve aslında ilgi çekici olduğu kadar ligimiz adına da bence çok üzücü..Niang'dan notlar..

Galatasaray maçında aldığım darbeye bağlı olarak maçtan sonra ve maçın ertesi günü şiddetli ağrılara maruz kaldım. Sağlık heyetinin büyük desteğiyle gün gün gelişiyorum, daha iyiye gidiyorum. Bir futbolcuda çok az rastlanacak hatta hiç rastlanmayacak bir sakatlık. Kendi açımdan böyle bir sakatlığı ilk kez yaşıyorum. Saha içerisinde o kadar şiddetli darbelere maruz kalıyoruz ki. Hakemler de müsamaha gösteriyor, faul çalmıyor, durdurmuyor. Bu da son derece sinir bozucu bir durum.

Öncelikle Türkiye’ye gelmeden önce Türkiye’nin fizik açısından zorlu bir lig olduğunu biliyordum. Fransa’dan daha zorlu bir lig. Bunu bilerek Türkiye’ye geldim. Ama farklı olarak, rakip takımların defansif oyuncuları oyun kuralları dışında sertlikler yapıyor. Türkiye’de bunlara müsade ediliyor. Son derece ilginç bir durum. Fransa’da olsaydı derbi maçta karşı takımdan birkaç futbolcu atılırdı. Daha önce de dikkat çekmiştim. Bunlar normal bir durum değil. Ama biz profesyoneliz, buna da uyum sağlayacağız.

Niang'ın söylediklerini 10 gün önce yazdım ben..İşin bu noktaya geleceğinin sinyallerini görüyorduk çünkü..Her maç dikkatle Niang'ı izliyorum özellikle sırtı kaleye dönükken yapılan inanılmaz faullere devam diyen hakemleri görüyor ve sahada cidden çırpınıyor isyanıyla..Lige kalite katmanın peşinde koşanlar bana kalırsa önce bu iğrençliklerin önüne geçsin ve hakemlere biraz futbolu öğretsin..Bizim hakemlerde gerçekten futbol bilgisi çok zayıf..Kafaya da şu kora kor oyun olsun , o kadar darbeden bişey olmaz vs. mantıklar yerleştiği için Niang gibi üstad bir oyuncu bile burada ambele oldu 2 ayda..

Bu arada Lucas Neill'in Niang'ı sakatladığı gibi KASAP (!) Lugano Arda'yı sakatlasaydı bugün gazetelerde 'Wanted' diye ilanı çıkardı..

Hiç yorum yok: