18 Ekim 2010 Pazartesi

Konyaspor : 1 - 4 : Fenerbahçe / Buruk Sevinç


İnsanın tadını tuzunu kaçırıyorlar..Maçtan önce şunu söylemek bile can sıkıcıydı aslında..Ne demiştik ; Ziya Doğan'ın klasik takımı , sert-agresif ve savunmacı..Geçenlerde kısa bir yazı yazdım bu Türkiye'de oynanan sert futbola dair.. 'Aman Mamadou,Yandım Mamadou' diye yazdığım yazıda Fransa'da yıllarca 2 metrelik Afrika'lılarla boğuşan Niang burada 22-23 yaşındaki 1.80'lik stoperlerden dayak yer hale gelmesinden bahsetmiştim..

Türkiye ligindeki kalitesiz sertliğin bir numaralı temsilcisi her zaman Ziya Doğan takımlarıdır..Maçın başından sonuna kadar bu sertliği hissettirdi Konyaspor..Kimse kızmasın gerçekten çok çirkin bir takım ve anlayış bu..Bu mudur futbol yahu..?Antrenmanlarda sertliğe özel bir çalışma falan yapılıyor olsa gerek..E bir de buna çanak tutan hakem olunca iş ayak kırma boyutuna ne yazık ki geliyor..

Maça geçmeden bi iki şey daha söylemek istiyorum çünkü hakikaten skor 1-4 olmuş inanın bana diken üzerinde izliyorum maçı..Aman Niang aman Emre girmeyin topa bırakın alsın herifler falan diyorum..Özer'in ayağının kırıldığı veya çatladığı ki umarım çatlaktır pozisyonda sarı kart bile vermeyen hakem o pozisyondan biraz önce dünyanın en komik sarı kartlarından birini Caner'e gösterdi..
Neyse genel olarak kıvamındaki bir Fenerbahçe'ye de değinmeden geçmeyelim..Konya ile ilgili hiçbirşey yazmayacağım..Ziya Doğan'ın takımı işte..

Fenerbahçe'de neler değişmeye başlıyor..?Bir kere yardımlaşma artık oyunun iki yönünde de kendisini gösteriyor..Biraz bu gözle izlerseniz takım hücum yaparken oyuncuların sürekli bir boş alana kaçma çabasını görebilirsiniz..E takım biraz güçlenip biraz da oyuncular yerli yerine oturmaya başlayınca , ilk transfer zamanında beklentilerimizin olduğu üzere Stoch-Dia gibi oyuncularla takım hızlanmaya başladı..

Savunmada Yobo'nun etkisini hissetmeye başladık iyice..Caner'de çabalıyor..Gökhan biraz fiziken düşmüş gibi ama yine de hücum katılımları yeterli düzeydi..Bir de şimdi önünde Dia gibi takımın en zayıf savunma yönü olan oyuncusu olunca özellikle deplasmanda Gökhan'ın çok çıkmaması anormal değil..

Emre'nin yanında ben en başından beri Mehmet'in oynaması gerektiğini düşünüyordum..Bu maç işte hep kafada kurduğum oyununu oynadı Mehmet..Onun sorununu ben her zaman istikrarsızlık olarak görmüştüm..Hadi kır bu muhabbeti de Mehmet..Bugün Emre'ye ciddi yardımcı oldu ve Emre'nin de bu kadar hücuma katılımında çok emeği vardı..

Semih yine üzerine düşeni yaptı..İkiye birleri ve dağıttığı paslarla hücumu müthiş genişletti..Stoch gerek attığı gol gerekse oyunuyla beklediğimiz tempo ve oyundan esintiler verdi..Performansının artacağını düşünüyorum..Golle birlikte kendine olan güveni de yerine gelmiştir sanırım..

Fenerbahçe'de birşeylerin değiştiğini görmek güzel..Aykut Kocaman'ın yaptığı oyuncu değişiklikleri de çok yerindeydi..Yıllardır alışmadığımız üzere hızlı oyun , yardımlaşan takım , mücadeleyi bırakmayan oyuncuları izlemek keyifli..

Şimdi önümüzdeki maça bakmak gerek..En sevdiğim.......

1 yorum:

Yedinci Samuray dedi ki...

Şu yazını dün gece okumuş olsaydım maç hakkında herhangi bir şey yazmazdım :)
Bütün tespitlerine katılıyorum.