12 Ekim 2010 Salı

İbrahim Üzülmez / Sabri / Eto'o


Teknik direktörlerin aldığı kararlar , yaptıkları diziliş ve oyuncu tercihleri her zaman eleştiri konusu olur..Ne yaparsa yapsın mutlaka daha iyi bir seçeneği vardır aslında kullanmadığı..Çünkü herkesin oyuncularla ve takımla ilgili genel bir kararı ve hükmü vardır..Burada bende bunu çok yazıyorum..Fenerbahçe maçlarını yazarken Aykut hoca yanlış diziliş yanlış oyuncu tercihleri ile maça çıktı falan diyorum..

Aykut Kocaman'dan daha mı iyi biliyorum futbolu ve teknik direktörlüğü..?Elbette hayır ama insan inandığı ve güvendiği takımı veya oyuncuları sahada görmeyince hemen suçu hocaya paslamaya alışık..

Teknik direktörlerin maça başlarken seçtikleri diziliş ve oyuncular kadar oyun sırasında yaptıkları hamleler de çok sorgulanır elbette..Aslına bakarsanız bu tamamen bir kumar..Yani Mourinho gidip Nou Camp'da Eto'o'yu sol kanada çekince 1 hafta dahi diye methiyeler düzülür , Hiddink Almanya maçına sol bekte Sabri'yi kullanayım deyince 1 hafta eleştirilir..

Kumar birinde tutuyor birinde tutmuyor..Teknik direktörler bunu yaşamaya mahkum..Nou Camp'da Dani Alves'in karşısına Eto'o'yu koymakla Berlin'de Lahm'ın karşısına Sabri'yi koymak arasındaki mantıksal farklılığı ben göremiyorum..En azından maç öncesi bu konuya kafa yorulmuş ve oraya Sabri bilinçli bir şekilde koyulmuş..

Ben ne olursa olsun bunu takdir ederim..Bana göre Kadıköy'de oynanan son Fenerbahçe-Beşiktaş maçında Ekrem'in sakatlanmasıyla sağ beke İbrahim Üzülmez'in koyan Schuster'de bu kumarı oynadı ve kazandı..Bazen oyuncuların sağ ayaklı veya sol ayaklı olmasından ziyade oyun tarzlarına bakarak oyuncu seçilir..

Türkiye'de Gökhan Gönül'ün dörtte biri seviyesinde bir sol bek oyuncusu yok..Sol bek sorunu aslında ayrı bir yazı konusu çünkü hemen hemen tüm dünyada sol bek yetişmez oldu..Brezilya milli takımının sol bekini burada yerden yere vururken çok haksız değiliz hani..Dediğim gibi o bölgede gözün kapalı oynatacağın bir sol bekin yoksa gidip orada Lahm'ı durdurmak adına Sabri'yi denemeni ben eleştirmem , eleştirine de Eto'o ve İbrahim Üzülmez örneğini veririm..

1 haftadır blogla ilgilenemedim , Almanya maçına ilişkin de çok kısa birşeyler söyliyeyim konu gelmişken..Hiddink'in Sabri kararını eleştirmedim dediğim gibi ancak Özer-Halil-Nuri üçlüsü Hiddink'in biraz hayal ettiği gibi oynasaydı çok farklı şeyler yaşayabilirdik..Unutulmasın ki Hiddink henüz bir sene önce Rusya ile Almanya'nın iki kez karşısına çıktı ve bu takımı bizlerden çok daha net inceleme ve analiz etme şansı buldu..

Aurelio oyundan çıktıktan sonra Tuncay'ı alması onun hatası olarak arkada kaldı..Herhalde Hiddink o zamana kadar ki oyunu baz alarak bu Almanya'da birşey yok ben kazanmaya oynayayım diye düşündü ancak özellikle defansımız bu tip bir maçta ayakta kalıcak seviyeden uzak olduğu için basit hatalarla golleri yedik..

Bana göre bu maç Hiddink'in takımı tanımasında çok ciddi bir katkı oldu..Bundan sonrası da bugünden başlamak üzere daha iyiye gidecektir diye düşünüyorum..

1 yorum:

Yedinci Samuray dedi ki...

Daha iyi örnekler olamazdı !
Eline sağlık.