25 Ekim 2010 Pazartesi

Derbiden Notlar


Önce şunu gördük ki söz konusu derbi Fenerbahçe-Galatasaray gibi özellikle son 10 yılda içeride/dışarıda neredeyse tek taraflı bir hale gelmiş bir derbi bile olsa maç öncesi bu kadar kesin ağızlarla konuşanlar bir kez daha cevaplarını aldılar..Topun yuvarlaklığının haddi hesabı yok..

Türkiye'nin açık ara en kasap oyuncusu Lucas Neill'dir..Yıllardır hakemlerin ve taraftarların Lugano'ya olan tavırları ve ön yargıları dün izlediğimiz Neill'dan sonra bir anlam taşımıyor..Ama doğru , Neill sarı lacivert giymiyor..

Fenerbahçe'nin çok umut bağladığı ve dün oynanan maçı kopartmasını beklediğimiz Stoch ve Dia ikilisi sert savunmaları çözemediklerini gösterdiler..Bu takım sene başında bu iki pırpır oyuncu odaklı kuruldu ancak şu aşamada bu maçları kazanacak düzeyde olmadıklarını gösterdiler..Bu iki oyuncudan Dia tek başına Kasımpaşa maçını , Stoch ise Konya maçını domine etmelerine rağmen dün çok silik kaldılar..

Galatasaray'da Cana'yı çok beğendim..Bu tarz bir adam Fenerbahçe orta sahasının da en büyük ihtiyacı..Çok sert ama bu maçlar bu adamlarla kazanılır..

Cana dedik ama Cana'yı biraz yıldızlaştıran da mevcut Fenerbahçe ortasahası idi..Burada neden Emre-Mehmet ikilisinin kimi zaman 4'e karşı oynamak zorunda kalmalarıydı..Burada Aykut hocanın ah keşkem diyebileceğim tek noktası bu maça bu tarz çıkacağı kesin olan bir rakip karşısına ortasahayı daha kalabalık tutamamasıdır..Hiç beğenmememe rağmen şu maçta Emre ve Mehmet'in yanında Cristian oynasaydı 'belki' bile demiyorum Fenerbahçe kazanırdı..

Yobo-Lugano yeni Uche-Högh..

Galatasaray toparlanmadı aslında..Sadece mücadele gücü ve formsuz Stoch-Dia ikilisinin sayesinde alabileceğinin maksimumu olan 1 puanı aldı..Önlerindeki fikstüre bakınca ben Galatasaray'ın yükselişe geçeceğine inanmıyorum..

Fenerbahçe tribünleri ne yazık ki iflas etmiştir..Ben taraftara kızmıyorum çünkü baktığımız zaman kemik diyebileceğimiz tayfanın %70'i ya küstürüldü ya uzaklaştırıldı..Bir tribünün stada hakim olması için hiç şüphesiz kapalının ortasında yer alması gerekiyor..Bundan 3 sene önce E Blok kemik tayfadayken bu stadda yer yerinden oynuyordu..

Dün acınası bir şekilde anons ile tümm stad maraton üste uysun demek kolay fakat , ben maratonun bir ucundan maratonun diğer ucunun ne bağırdığını duyamıyorsam , migros zaten bitmiş , telekom'da ise bu tribünün görsel açıdan bir numaralı işlerine imza atan arkadaşlarımız , abilerimiz tribünlerden uzaklaştırılmışsa çıkıp 'Maraton üst'e uyun ' demekle bu iş olmaz..10 yıldır Kadıköy'de çıtı duyulmayan Galatasaraylılar bile dün şaşırdılar mevcut duruma..

1 yorum:

sıradan biri dedi ki...

Lucas Neil ile ilgili yazdıklarına tamamen katılıyorum. Stoch ve Dia gelişebilirker. Etkisiz kalmalarında pas trafiğinde olması gereken Alex in
sadece gol noktasının en ucunda pas için aksiyon almasına bağlıyorum. Bence mesele ne yazıkki efsane kaptanımızın formu ve enerjisi.