12 Ekim 2010 Salı

Azerbeycan : 1 - 0 : Türkiye / Millilerle Herşey Mümkün


Futbolun Kuralları

Kural 32145: Kendi sahanda oynuyorsan ; zemin kötü ve oynadığın rakibin senden güçlüyse sert oyna , kapan , disiplinden kopma , duran top ve kontra atak kovala..


Azeriler 32145.kuralı yemiş yutmuş bir şekilde maça başladılar..Disiplinden kopmadan agresif bir mücadele ile delici oyuncularımız olan Tuncay ve Özer'i de yıpratarak kabuklarına çekildiler..Özellikle ilk 15 dakikanın ardından sağlama aldığımız pas oyunuyla oyunu iyiden iyiye Azeri yarı sahasına yıktık..Bu bölümde Hamit ile iki gol bulabilirdik..Özellikle Selçuk ve Emre'nin organizasyonuyla başlayan ataklara bir de sağ kanattan Gökhan eklenince oyunu iyice domine etmeye başladık..Burada Tuncay ve Özer'in ortada çok yalnız kalan Semih'e destek koşularla ceza sahasını karıştırmaları gerekiyordu fakat bu konuda yeterli olamadılar..

Golü ha bulduk ha bulucaz derken hakikaten çok güzel bir gol yedik..Youtube'a 'freekick tricks' yazdığınızda bu tip çok gol var..Hatta derdim ulan neden bizde böyle goller olmuyor diye..Biz bunu keşke frikikten yeseydik gerçi..Çünkü böyle bir organizasyonu kornerden yemek biraz andavallık oldu..

Burada şunu da eklemeden geçmek istemiyorum..Sol bek sıkıntısı bir önceki blog postunda dediğim gibi dünya çapında yaşanan bir durum..Buna eyvallah..Ancak oyuncuların da biraz dönüp kendilerine bakmaları gerekmez mi..Hani hele bir de sağ kanat işleyince sol kanatın ne kadar aciz olduğu çok daha net ortaya çıkıyor..Hani Gökhan bu kadar oyunun içinde olmasa Hakan Balta'nın veya daha önce İsmail Köybaşı'nın sıfır katkılık oyunları bu kadar göze batmayacak belki..

İnanın Hakan Balta - İsmail Köybaşı falan 35-36 yaşına kadar şu tempoyla oynarlar..

İkinci yarıya Özer'in yerine Nihat'ı oyuna aldı Hiddink..İstekli ve tempolu bir şekilde oyuna başlarız diye düşünürken Nihat'ın klasikleşmiş bencillikleri ile bir 10 dakika daha kaybettik..Bu sırada yediğimiz kontradan Volkan'ın çıkarttığı top kırılma anlarından biriydi..

Defansın üç oyuncusu ; Servet - İbrahim ve Hakan Balta'nın 3 metreye veya onlara doğru gelen bir topa tekte başarılı bir şekilde pas atmaları tamamen şansa kalmış..Haftada 6 gün topla haşır neşir olan insanların futbolun temeli olan pası bile doğru düzgün yapamamaları ve bunun üstüne bu adamların milyon eurolar kazanmaları yorumsuz kalmamalı..

Bizler Belçika maçında yaşadığımız gibi özellikle ikinci yarı çok daha iyi ve tempolu oyunu beklerken milli takımımız yarı sahayı doğru düzgün geçemez oldu..Üretkenliğimiz sıfıra indi..İlk yarı yediğimiz gole rağmen oynanan oyun gitti , izlerken bile vaktin nasıl geçtiğini anlamadığımız ve ortaya hiçbir şey koyamadığımız bir oyun geldi..

Hiddink'in Nihat ve Sercan değişiklikleri maçtan arta kalan teknik hatalar oldu..Faturayı kimseye çıkarmamak gerekiyor..Şu bir gerçek ki Arda Turan olmayınca çok sıradan bir milli takım halini alıyoruz..Özellikle hücumda..Arda , milli takımda oynayınca Messi olmasın da kim olsun..

Almanya'nın 6 , Avusturya'nın 3 attığı Azerbeycan'a gol atamadan yenilmek koyuyor insana..

Bizim bu tip maçlarda yaptığımız kayıplar neticesinde Avrupa ve Dünya Kupası kaçırmışlığımız alışa gelmedik şey değil..Görünen o ki Azerbaycan yenilgisiyle 2012 için de aynı akıbeti yaşayacağız..Almanya karşısında alınan skor şaşırtıcı olsa da yenilgi çok şaşırtıcı değildi fakat Bakü'de yaşadığımız yenilginin faturasını 2012'nin sıcak yaz ayları dahil olmak üzere uzun süre çekeceğiz gibi duruyor..

Hiç yorum yok: