27 Temmuz 2010 Salı

Elindeki Ürünü Pazarlayamamak..


Ülkemizin çok gerilerde olduğu bir alan bu aslında..Temel bir kural vardır pazarlama konusunda..Eldeki ürün istediği kadar güzel veya istediği kadar leş olsun , sen onu süsleyip,makyajlayıp ilgi çekici hale getirmezsen , pazarlamazsan istediğin sonuçlara ulaşamazsın..

Türkiye'de forma satışı denildiğinde akla o takımın hangi yıldız oyuncuyu transfer ettiği geliyor..Roberto Carlos örneği mesela..Geldiğinde çok ciddi forma satışı bekleniyordu ve oldu da diyebiliriz..Ama çok net söylenebilecek birşey vardı o da şu ki eğer Roberto Carlos formaları Fenerbahçe TV'de haberlerde ' Yeni satışa çıkartılan 3 numaralı Roberto Carlos formalarına taraftarlar yoğun ilgi gösterdi ' reklamından daha değişik şekilde taraftara sunulsaydı elde edilen satış rakamından çok daha fazla bir forma satışı olabilirdi..

Bu da nasıl olabilirdi..Carlos dedik oradan devam edelim..Kulübün resmi sitesine Carlos'un o sezonun tüm yeni formalarıyla çekilmiş özel fotoğrafları konabilirdi..Bunu Avrupa'nın en önde gelen kulüplerinin yaptıklarını görüyoruz..Veya sadece forma satışları için bir reklam filmi çekilebilirdi..Bu da formalara olan ilgiyi çok daha fazla arttırabilirdi..

Yukarıda ve aşağıda ikişer tane forma banner'ı koydum..Chelsea - United - Barca ve Bayern..Hani zaten bu takımların dünya çapında o kadar fazla taraftarı var ki hiç bunları yapmasalar yine forma satışları muhteşem rakamlara ulaşıyor..Barcelona'dan örnek verelim..Messi orada yahu..Reklama gerek var mı..?Nou Camp'a yolunuz düşse Messi forması almayacak mısınız yani..?Ama adamlar her sene belki de sadece 2 saat süren çekimleri yapıyorlar ve sitelerine koyuyorlar..

He bu arada bazıları çekim bile değil..Mesela yazının hemen altındaki Barcelona forma reklamlarında oyuncuların üzerine bilgisayar ile giydirilmiş formalar..Yani bunu yapmak gerçekten zor değil..Ama adamlar bunu dev gibi koyuyorlar sitelerinin girişine ve siz farkında olmadan onların store bölümüne girmiş oluyorsunuz birdenbire..

Ülkede bu konularda açık ara en önde giden Fenerbahçe'nin bile formalar veya kombinelerle ilgili taraftarın ilgisini çekecek görsel bir reklamı yok..Fenerium'un sitesine girdiğiniz zaman formaların ham resimlerine bakabilirsiniz sadece..Oraya koysana Alex - Stoch - Lugano'lu üç tip forma reklamı..Bu çok zor birşey değil..Hatta dersin ki Alex'in favorisi beyaz mı - Lugano'nun çubuklusu mu yoksa Stoch'un tetra mavisi mi..?

Hele Beşiktaş..Queresma formaları şuana kadar sadece 5500 adet satmış ki Fenerbahçe'nin tetra mavisi forması 2 günde 7000'i geçmiş durumda..Quaresma formalarımız satışta demekle olmuyor ki bu iş..Veya aynı şekilde Guti içinde geçerli..Sitelerine baktım bir tane Guti forması koymuşlar Guti formalarımız satışta diye reklam var..Yani bu oyuncuları getirmek için binbir zorluk çekiyorsun sonra en ufak bir pazarlama / reklam politikası olmadan ' Hebelübe formaları raflarda yerini aldı ' diyip geçiyorsun..

Fenerbahçe'nin gerek yukarıda yazdığıma benzer bir forma reklamına gerekse taraftarı kombinelere çekecek bir reklam filmine - ki tvlerde yayınlanmayıp sadece resmi sitede yayınlansa bile yeter - ihtiyacı var..Avrupa'dan bazı şeyleri örnek alırken bu tip şeyleri es geçmek bana çok mantıksız geliyor..


2 yorum:

CaptainIrmak dedi ki...

Yazdıkların konusunda haklısın ama Bkz. Galatasaray demeyi atlamışsın gibime geldi. Yazdıklarının neredeyse hepsini Galatasaray bu sene yaptı.

Tuğberk dedi ki...

haklısın yaptı galatasaray hatta tam yazının üzerine geldi forma reklamları vs..

fakat galatasaray taraftarında da fenerbahçe taraftarında varolan aidiyet hissi yok kulübe destek olma açısından..onlarda bunun üzerine gitmeli örneğin..kaç tane store var ki..vs vs.. bu işi tam olarak hakkıyla yapan bir kulübümüz henüz yok..