10 Haziran 2010 Perşembe

Miroslav Stoch Fenerbahçe'de


Yoğun bir sınav programındayım..Öğlen eve gelir gelmez kafayı koyup uyumaya başladım çünkü an itibariyle yarın saat 1'e kadar ders çalışacağım..Uyurken bir telefon..'Olm Stoch'u almışız FBTV'yi aç' o uyku sersemliği ile ha ne ok falan derken tv'yi açtım..Hakikaten Stoch falan birşeyler diyo televizyon ama nası uyku sersemiyim anlatamam..O uyku ile uyanıklık arasında FB TV'yi izliyorum Selçuk Yula bişeyler söylüyo falan ama uyuyakalıyorum yine..

Sonra kalkıyorum..Kendime gelmişim..Noldu ya diyorum rüyada Stoch'u gördüm lan ne alaka..NTV Spor'u açıyorum Stoch..Vayt gerçekmiş helal olsun ya diyip keyifleniyorum..

Şimdi de birşeyler yazmalı o zaman öyle değil mi..

Stoch'un genel özellikleri dışında onu çıplak gözle izlediğim sene başlarındaki Fenerbahçe - Twente maçından başlayalım..Ben Gökhan Gönül'ü o parlak şampiyonlar ligi senesinde bile bu kadar aciz görmemiştim..Stoch darmadağın etti Fenerbahçe sağını..Gökhan artık kime neye isyan edeceğini şaşırmıştı..

21 yaşında olmasına rağmen genel olarak benim dikkatimi çeken en büyük özelliği sorumluluk almaktan kaçmaması..Yetenek , hız , çalım , şut geliştirilebilir özelliklerdir fakat bir oyuncunun bahsettiğim karakterde olması onu olduğundan iki kat değerli kılar benim gözümde..Stoch aslına bakarsanız sağ ayağını daha çok kullanan ve son 4-5 yılda moda olan ters kanatta ters ayak ekolünün son meyvelerinden biri..

Ben zaten Fenerbahçe'nin Stoch'u solda değil sağda kullanacağını düşünüyorum..Yani bana göre Krasic'in yerine alındı Stoch..Sol kanata da Balazs Dzsudzsak transferi yapılırsa eğer bu ülke topraklarının gördüğü en kusursuz kanat dörtlüsüne sahip olacak Fenerbahçe..

Stoch'dan devam edelim..Twente'nin şampiyonluğunda sadece üstün yetenekleriyle değil aldığı sorumlulukla da çok büyük rol oynadı..21 yaşında aç bir futbolcunun bu kafa yapıda olması gerçekten çok çok önemli..İstanbul'da oynanan Fenerbahçe - Twente maçında izlerken ben burdayım diye bağıran bir oyuncuyu görebiliyordunuz sahada..

Stoch'un en etkili özelliği direk kaleye gitmesi..Hiç topu gevelemiyor..Direk kaleye yöneliyor..Bu çok önemli..Hızı ve tekniği zaten üst düzey bir isim..Fenerbahçe'nin en çok ağır oyunundan şikayet ediyorduk bizler..Stoch ve diğer kanada da alınacak bu tarz bir oyuncu Fenerbahçe'nin oyun yapısını çok ciddi şekilde değiştirecektir..Çünkü kanatların arkasındaki bekler de çok istekli ve hızlı bekler..Orta sahada Emre gibi bir dinamo var..Mehmet - Özer gibi aç isimler kadroda..Bu noktadan sonra yapılacak en güzel iş kusursuz bir forvet alarak işi bitirmek..

Stoch için Galatasaray'ın uzun uğraşlar verdiği açıktı..İşin bu kadar uzamasının nedeni büyük ihtimalle Galatasaray'ın uzun pazarlık süreci oldu..Fenerbahçe gelip parayı verince iş bitti..Stoch için 9 milyon € verildi deniyor..21 yaşında çok yüksek potansiyelli bir oyuncuya verdiğiniz bu paraya acımamak gerekir..Çünkü eğer tutarsa bu adamı 20 milyon €'ya okutabilirsiniz..

Kısacası Fenerbahçe bir değişim sürecine giriyor..Burası belli..Aykut Hoca kafasındaki yeni Fenerbahçe'yi transfer sistemiyle gösteriyor..Cihan Kamer'in dediğine göre transferler devam edecek..Cihan Kamer ve Aykut Kocaman hala Londra'da bildiğim kadarıyla..Takımın karakterini Avrupa'ya çevirmesi çok önemli..Hatta Doğu Avrupa ülkelerinin oyuncuları alınmaya devam ederse çok çok daha mantıklı seçimler olacaktır..

Fenerbahçe çok zor bir transferi başardı..Dünya Kupası'ndan sonra işin rengi çok daha fazla değişebilirdi..Krasic olayında olacağı gibi mesela..Stoch'da kısıtlı Slovakya kadrosunda en çok göze batan oyuncu olacaktır çünkü..Gerçekten büyük bir transfer başarısı..Uzun zamandır Fenerbahçe'den bu tip hareketler göremiyorduk , bünyeye iyi geldi..Devamını bekliyoruz..

1 yorum:

steven_stiffler dedi ki...

Hemen hemen benzer düşüncelerimizi yansıtmışız. Demek ki aklın yolu bir bu transferde.

Fenerbahçemiz'e hayırlı olsun. Çok keyif alarak izleyeceğimiz bir oyuncu