28 Haziran 2010 Pazartesi

Kleberson - Gilberto Silva - Melo..2010 Afrika'dayız..


Tamam ülke takımlarından bir Barcelona çıkmasını beklemiyoruz..Aynı şekilde Avrupa ülkelerinin ciddi bir gerileme süreçlerinde olduğunu ve İngiltere - İtalya - Fransa gibi takımların yeni jenerasyonu sağlam kuramadığını hatta İspanya'nın bile iki senenin ardından ortaya koyduğu futbol olarak gerilediğini görüyoruz ve bir şekilde kabulleniyoruz..

Avrupa futbolunda yaşanan bu gerilemenin aksine 2010 Afrika'ya damga vuran şey Güney Amerika ülkelerinin pozitif futbollarıydı..Uruguay ve Meksika gruptan çıkmış , Arjantin ve Brezilya beklenen sonuçları vermiş , Şili ve Paraguay gibi iki tane fişek gibi takımda rakiplerini korkutmayı başarmıştı..

Peki kağıt üzerinde bunlar olurken bu takımlar neden bir türlü istenilen ve beklenen tempolu oyunu oynayamıyor..?Brezilya , Dunga ile hiç alışmadığımız ve sevmediğimiz bir oyun ortaya koyuyor..Tamam bu belki futbolda başarının gerçeği ve gereği fakat Dunga'nın amacı milli takımdan bir İnter yaratmak yerine bir Barcelona yaratmak olamaz mıydı..?

Yazıda bahsettiğim diğer takımları es geçerek direk Brezilya'ya geçiyorum daha sonra genelleme bir yazı yazarız zaten..Dediğim gibi Dunga neden Inter olmaya gitti..?Inter derken Cesar-Lucio-Maicon hattından etkilenerek demiyorum yani tarz olarak neden bu takıma gitti..?Çok formsuz bir Kaka , süreklilik gösteremeyen bir Robinho , mevkiisinde oynamayan ve etkili olamayan bir Dani Alves , ülkemizde attığı gollerle göklere çıkartılan fakat bana göre ortaya pozitif hiçbirşey koyamayan Elano , 34 yaşındaki amca Gilberto Silva , İtalya'da yılın bidonu Melo vs...

Brezilya ve Hollanda'yı bir kabuk değiştirme merakı almış götürüyor..Şu ana kadar istediklerini çok rahat aldılar fakat bundan sonra bu iki takımın yola devam etmesini istemiyorum ben..Duran topa Juan çıkar vurur , Robben alır götürür vurur , Kaka araya oynar Fabiano golü atar..Eee..?Nerede organize ataklarınız nerede göze hoş gelen futbolunuz..?

Bana göre Brezilya - Hollanda - İngiltere - İtalya - Fransa beşlisi Uruguay-Gana kadar güzel futbol ortaya koymadılar..Bu yukarıdaki beş takımın da şu felsefeleriyle dünya şampiyonluğunu gibi bir ünvana ulaşmalarını istemem açıkçası..O yüzden bu takımlardan biraz daha birşeyleri isteyen , biraz daha güzel futbol için uğraşan , beklentilerin hala altında olmalarına rağmen oyunun belli bölümlerinde izleyenlerine zevk veren Arjantin'in bu kupayı kaldırmasını istiyorum artık..

Ben bu sistem futbollarından feci şekilde sıkılmış durumdayım artık..Brezilya-Hollanda ikilisi de artık sadece başarıya yönelik bu iğrenç futbollarını oynayacaklarsa yaşasın Arjantin yaşasın Almanya..

Maç yazısı yazıcaktım fakat artık bir parlama beklediğim Brezilya'nın bu ' Futbolun Gerçekleri ' senaryosu beni çok sıktı..Dunga'ya Gilberto Silva - Felipe Melo - Kleberson - Elano'lu takımıyla mutluluklar dilerim..

Hiç yorum yok: