8 Mayıs 2010 Cumartesi

Maça Doğru , Ankaragücü - Fenerbahçe


Herşeyin iyi gittiği bir dönemde o lanetli kupa maçı gelip çattı..Maçtan önce yazarken kupayı kazanacağımıza olan inancım çok sağlam değildi fakat inandığım şey takımın son haftalarda ligde ortaya koyduğu performansı , hadi performansı da geçtim , isteği ve azmi göstereceği idi..

Takım kupayı alamayarak beni şaşırtmadı ancak ortaya koyduğu gerek oyun gerekse karakterle çok büyük hayal kırıklığı yarattı bende..Şimdi önlerinde bir Ankaragücü maçı var..Üstelik öyle bir maç ki , stadda belki Ankaragücü atkısından çok Bursaspor atkısının olacağı , Fenerbahçeli olmayan herkesin diğer sarı-lacivert formayı destekleyeceği bir maç bu..Yani Fenerbahçe yine bu ülkede başka hiçbir takımın yaşamadığı ve yaşamayacağı kadar zor bir ortama çıkıyor..

Özellikle kupanın kaybedilmesinden sonra basında organize şekilde Daum'u gönderme haberleri çoğaldı..Bunun organize olmaması mümkün değil çünkü hemen hemen her gazete aynı şeyleri yazdı..Takımın inancı ve isteği bu haberlerin ardından bir kez daha merak konusu..

Saha içine inmeden şunu söylemek lazım ki Ankaragücü bana göre hangi kadroyla veya nasıl bir sistemle çıkarsa çıksın herşeyini ortaya koyacaktır..Bu antrenmana çıkmama mevzuu oyuncuları negatif etkilemeyecektir bence..Aksine belki de ortaya koyacakları performans sonucu paralarını alacaklarını düşünürler..

Yarın belirleyici takım Fenerbahçe olmalı..Ne yapacaklar ne edecekler gerekirse tırnaklarıyla bu maçı kazanmayı bilecekler..Ligin havası bambaşkadır ve Fenerbahçe bu havaya girdiğini son haftalarda bizlere gösteriyor..Volkan'ın önünde klasik savunma dörtlüsünün oynayacağı kesin gibi..Gökhan ve Santos'un yarın fazla ileri çıkacağını sanmıyorum..Lugano - Bilica ikilisi de konsantre olmak zorundalar..

Bana göre ortasahada son birkaç haftanın en istekli oyuncusu Mehmet Topuz..Onun yarın da çok güçlü olması ve mücadeleyi hiç bırakmaması gerek..Emre - Selçuk ortasahası son Trabzonspor maçında bir felaketti yarın mutlaka toparlamaları lazım..Özer'e ise kim ne derse desin ben güveniyorum..Kötü de oynasa onun sahada olması beni rahatsız etmiyor..Yarın Ankara'da ne yapacağı belli olmaz..

Alex'in önünde yine Guiza oynayacaktır..Bu biraz kader herhalde..Yine kaçıracak , yine pek bir varlık gösteremeyecektir..Biz de hocanın ne zaman Semih'i veya Gökhan'ı alacağını düşünüp durucaz..

Fenerbahçe'nin yapması gereken bana göre maçın başlarında Ankaragücü'nü biraz tartması ve yorması..Ankaragücü nasıl bir oyun ortaya koyacak merak ediyorum..Hani atak mı oynarlar yoksa kapanırlar mı soru işareti..Elbette Vassell ve Vitek'in olmaması Fenerbahçe için önemli fakat Rothen gibi bir kanat oyuncusuna da mutlaka tedbir alınmalı..

Ankaragücü ortasahası oyun kurmakta sıkıntı çeken ve bol pas hatası yapan bir takım..Fenerbahçe'de yarın Emre ve Selçuk ikilisinin hatta Özer ve Mehmet'in yapacağı presler burada daha önemli rol oynuyor..Kapılacak toplar kontrataklara dönüşebilir..

Son olarak onun için dualar ettiğimiz , ayağına baktığımız adama geliyor yine sözler..Alex ne yap ne et yarın bu işi hallet abicim..

Hiç yorum yok: