13 Mayıs 2010 Perşembe

Brezilya'nın Solu


Dunga'nın Dünya Kupası kadrosu bana göre bizlerin izleyeceği en zayıf ve renksiz Brezilya'yı oluşturuyor..Seçilenlerden çok seçilmeyen oyuncuların damga vurduğu kadrodan anlayabileceğimiz şey Dunga'nın klasik Brezilya gibi değil daha savunmacı ve oyunu tutmaya yönelik bir takım oluşturmaya çalıştığı..Bunu gerçi eleme grubunda oynadıkları maçlarda görmüştük fakat sezon içerisinde vites büyülten bir Ronaldinho , gollerine devam eden bir Adriano veya Real Madrid'de harika bir sezon geçiren Marcelo gibi hücumu direk olarak etkileyebilecek oyuncuların kadroda olmasını bekliyordum..

Şimdi baktığım zaman Brezilya ortasahası olabilecek en zayıf tercihlerden oluşuyor..Elano-Melo-Baptista ve Kleberson dörtlüsüne milli formayı vermek gerçekten enteresan seçimler..Bu dört oyuncu arasında vasat bir sezon geçiren bile yok..Dunga bu isimler yerine Avrupa'dan bulamadıklarını Brezilya içinde bile bulabilirdi..Hernanes şimdi bu isimlerden daha mı kötü..?

Hele sol bek konusunda Dunga bir çığır açtı..Cruzerio'da oynayan Gilberto'yu sol bek olarak kadroya alan Dunga bölgenin ikinci adamı olarak Lyon'da sol önde oynayan Bastos'u seçti..Bastos'un bu arada takımı hakettiğini düşünüyorum ama gidip şimdi o da Gilberto'nun arkasında yedek beklerse komik olacak..

Sol bek için yelpazesinde Marcelo - Andre Santos - Maxwell gibi isimler varken yaptığı bu tercihleri anlamlandırmak gerçekten zor..

Stoperler arasında formaya layık görülmeyen Chelsea'li Alex'in de ciddi şekilde hakkının yendiğini düşünüyorum..

Forvetlerde tüm yük Luis Fabiano'ya binecek gibi duruyor..Robinho'nun forvet performansı bana göre hiçbir zaman yeterli değildir..Nilmar sağlam savunmalar karşısında ne kadar iş yapar bilemiyorum..Çok kötü bir sezon geçiren Grafite ise ne kadar şans bulacak merak konusu..

Dediğim gibi izleyebileceğimiz en zayıf Brezilya geliyor sanırım..Hadi en zayıf demeyelim ama en sıkıcı olmaya adaylar..Hele grupta onları bekleyen Fildişi Sahilleri ve Portekiz gibi iki rakipleri varken çok kritik kadro yanlışları yapıldı..

Arjantin'in de teknik yönetim açısından zayıflığını , Maradona'nın Zanetti ve Cambiasso gibi iki temel direği takıma çağırmadığını varsayarsak , Messi büyücülüğe soyunmadığı takdirde kupa Avrupa'ya gelecek gibi duruyor şuan..

Hiç yorum yok: