17 Şubat 2010 Çarşamba

Maça Doğru , Lille - Fenerbahçe


Uzun zamandır odak noktasında tuttuğumuz maç geldi çattı..Kuranın çekildiğinde ' Lille çok formda ama mutlaka maç zamanına kadar düşüşe geçecektir ' dendi..Fakat hesaba katılmayan şey bu takımın bir iki oyuncu üzerine inşa edilmediği ve sağlam takım oyununa dayanan bir takım olduğu idi..

Yeni yıla girerlerken , Afrika Kupası etkisiyle de takımda bir gerileme yaşanmıştı..Fakat bu depresyonu kısa sürede ortadan kaldırmayı başardılar..Öncelikle öne çıkan oyunculardan önce takımın bir bütün halinde etkili yanlarını söyleyelim..

Bir kere çok mücadeleci ve hızlı bir takım..Hani abartmak gibi olmasın ancak Fransa'nın Arsenal'i diyebiliriz bu sene Lille için..Çok tempolu ve istekli bir takım..Maçta 3-0 önde olmaları veya 2-0 geride olmaları oyun karakterlerini değiştirmiyor..Oyun disiplinine sadıklar..Orta sahada inanılmaz agresif ve yırtıcı bir takım..Orta sahanın en tecrübeli isminin 1980 doğumlu Balmont olduğunu düşünürsek orta alandaki direnç konusunda Lille takımını hiç izlemeyenler bir fikir sahibi olabilirler..

Toplu hücum ve toplu atak oynamaya çok müsaitler çünkü takımın fizik gücü fazlasıyla yerinde..Aldıkları skorlardan dolayı oyuncuların kendilerine güvenleri ile ilgili bir sorunlarının da olmadığını düşünürsek bu cesur takımın gününde olduğunda ne kadar tehlikeli olabileceğini anlatmış olabiliriz..Mavuba ortasahalarının en gözde oyuncularından biri..Fransa liglerinde alışık olduğumuz ' Her takıma bir Diarra ' modelinin son mahsulü Mavuba..Tahmin ettiğiniz üzere mücadeleci ve güçlü bir oyuncu..

Yaratıcı isimler konusunda yine müthiş bir ikiliye sahipler..Hazard ve Obraniak birkaç sene içerisinde Fransa liginden çok daha üst düzey bir ligde kendilerini ispatlama çabasında olabilecek oyuncular..Özellikle Hazard yaptığı sürpriz koşular ve çalım yeteneği sayesinde rakipler için sürekli bir kırmızı alarm..

Forvet ikilisi De Melo ve Gervinho sıkıntılı Fenerbahçe savunmasını müthiş zorlayabilecek bir ikili daha..Özellikle Gervinho'nun hem hızlı hem de dayanıklı bir oyuncu olması ve elbette mevcut formu ağır Fenerbahçe savunması için büyük sıkıntı..

Lille genelde cepheden hücum eden bir takım..Atak organizasyonları genelde Hazard'ın ayağında şekilleniyor..Beklerin hücuma katılma oranı bir hayli fazla ancak Fenerbahçe'nin en azından bu bölgede rakibinden aşağı kalır bir yanı olduğunu düşünmediğim için çok üzerinde durmadım..

Yukarıda yazdıklarıma bakınca elbette bu takım Fenerbahçe'yi yener diyebilirsiniz fakat futbol sahada oynanır ve Fenerbahçe özellikle sistemini bu tip büyük maçlarda rakibine kabul ettirebildiği takdirde rakibi kim olursa olsun oyunu tutabilen bir takım..Bu özellik yarın işleyecek mi peki..?Kadro sıkıntısı bunun zor olacağını gösteriyor..

Emre yarın büyük olasılıkla oynayamacakmış..Yukarıda değindiğim Lille direncine en çok karşı koyabilecek oyuncu hiç şüphesiz Emre idi..Emre'nin oynamasının Cristian'ın da performasını yukarı çektiğini çok defa söylemiştik zaten..Eğer Emre yarın oynamazsa Fenerbahçe için özellikle orta sahada büyük sıkıntı olacaktır..Burada Daum'un yapması gereken hamle Emre yerine Selçuk'u oynatıp takımı kendi yarısahasına mahkum bırakmamak ve Emre'nin yerine Cristian'ın yanında Mehmet'i oynatmak olur..

Mehmet'in sağ kulvarda oynadığı sürece bir var bir yok olması ve bu tip maçlarda direnç koyabilecek bir oyuncu olarak orta'da oynayabilecek olması Lille deplasmanında kullanılması gerektiğini gösteriyor..

Savunma hattında ne yapılıp ne edilip klasik düzene dönülücek ve Gökhan - Lugano - Bilica - Santos dörtlüsü kurulacaktır..Zaten Lugano'nun oynamadığı durumda orada kim oynarsa oynasın oluşacak riskleri düşünmek dahi istemiyorum..

Dediğim gibi Mehmet - Cristian ile göbek tutulup , solda Wederson sağda Özer kullanılmalı..Solda bu maç gibi çok fazla hücum gerekmeyecek maçlarda Wederson kullanılabilir..Sağda Özer'in oynayacak olması özellikle Fenerbahçe'nin sağ kanat gücünü çok yukarılara taşır..

Alex - Guiza ikilisi kesin zaten..Guiza'nın pek hoşlanacağı türden maç değil bu..Güçlü ve uzun Lille defansı arasında büyük ihtimalle yokları oynayacaktır..Ancak Fenerbahçe 0-1 öne geçerse Guiza istediği türden bir maça döndürebilir olayı..

Lille takımı kendine aşırı güveni olan , oyunun her alanında dengeli ve etkili bir takım..Fenerbahçe yarın oyunu tutarak rakibinin hızını kesmek isteyecektir..Bunu başarırsa Lille'in alışık olduğumuz tempolu oyunu yalan olur..Lille bu tarz oynayamazsa çok etkili bir takım olmaz zaten..Fenerbahçe çok konsantre ve dikkatli olmalı..Savunma hattının özellikle bu kadar yaratıcı ve agresif bir hücuma karşı minimum risk ile oynamalılar..

Bu tip maçlarda çok fazla gol şansı bulamayabilirsiniz..Alex ve Guiza'nın yarın bir süredir olduğu gibi cömert olmamaları gerekiyor hücum hattında..

Tahmin edildiği ve kağıt üzerinde yazdığı kadar zor bir maç gerçekten..Bir abartma falan yok..Lille gerçekten güçlü..Gücünü de geçelim , Fenerbahçe'ye ters gelecek bir takım..Son 3 maçını kazanamayan ve taraftarını üzen Fenerbahçe için kazanılıp herşeyi unutturacak bir maç..Ama gerçekten çok zor..En azından avantajlı bir skor elde edelim , o da iyidir..

2 yorum:

Bolat dedi ki...

ben ne zaman maclardan önce bir sekilde buraya gelip mac öncesi yazisina toslasam o maci kaybediyoruz... hay allah yine actim:))

Tuğberk dedi ki...

Fenerbahçe bu ihaneti unutmaz :)