3 Şubat 2010 Çarşamba

Maça Doğru , Fenerbahçe - Bursaspor


Şu zemin sıkıntısı olmasa yarın mükemmel bir maçın ortaya çıkacağından şüphem olmazdı fakat Kadıköy'ün zemini gözümü korkutuyor yine..

Ligin çok formda iki takımı yarın kupa için oynayacaklar..Fenerbahçe'nin bu konudaki hassasiyeti malum..Genelde son yıllarda rahat rahat finale giden yol geçilse de final maçlarında o ' kupa laneti ' takımı ve taraftarı yine vuruyor..

Taraftar kupa psikolojisinde değil zaten..Hani ben Türkiye Kupası alındı mı nasıl bir sevinç yaşanılmalı bunu bilmiyorum mesela..Bu kompleks değil yahu kendinizle dalga geçmeyi bilmelisiniz..Bu bile bazen eğlenceli olabiliyor..Hani kupa günün birinde kazanıldığında birşey değişmeyecek benim için..

Gelelim maça..Bursa'nın doludizgin futboluna ayak uydurabilecek bir takım yapısı var Fenerbahçe'de şu sıralarda..Zaten çoğu yerde söylendiği gibi , devre arasında Fenerbahçe en önemli transferi yaptı , bu da ' Disiplin ' oldu..Takımın genel olarak herşeyin farkında olması ve en önemlisi mücadeleden kaçmaması devre arasından itibaren taraftarı mutlu ediyor..

Dedim ya ah bir de şu zemin olmasa..Neyse devam..

Yarın maça ilginin çok olmayacağı aşikar..Ama takımın havasının yerinde olması bu açığı kapatır..Sivas deplasmanından farklı olarak Lugano-Emre-Cristian ve Santos ilk 11'de yerlerine dönebilirler..Özer'in kesik yemesi olası , Uğur ve Semih ise ilk 11'de başlayacaktır..Semih kötü oynasa bile onun ile ilgili aşağı yukarı herkesin bir fikri vardır..Ben Uğur'un göstereceği performansı çok merak ediyorum..Her zaman istikrarsızlığı ile bizleri bizden alan Uğur'un Sivas'taki ' Sevillavari ' dönüşü devam edebilecek mi bu en büyük soru işareti..

Bursa'nın ne kadar diri ve güçlü bir takım olduğu ortada..Bursa'da oynanan maçta çok sorun çıkartamayan Sercan formunu buldu..Deplasmanda olmaları ve Fenerbahçe'nin klasikleşen savunma arkasına adam kaçırma etkenini de koyarsak yarın tehlikeli olabilir..Bursaspor'u diğer takımlardan ayıran özelliği bence orta sahada yatıyor..Volkan Şen - Ivan Ergiç - Ozan İpek hatta Battala ve Kirita..Bunlar Bursa gibi takımlarda çok iş yapabilecek oyuncular..Zaten geri dörtlü ve kaleden yana pek bir sıkıntıları yok..

Fenerbahçe yarın kendine yetecek skoru bulma düşüncesiyle oynamayacaktır..Takımın son zamanlarda ki açlığına ve isteğine ters bir durum bu..Ha yoğun maç programı nedeniyle rölanti oynanan bölümler olacaktır - zemin sıkıntısı yine - ama genel olarak tempoyu yukarıda tutmak isteyen bir felsefe ile oynayabilir Fenerbahçe..

Yarın Santos - Uğur kanadını hakikaten merakla bekliyorum..Bireysel performansları yanısıra birlikte neler yapabileceklerini izlemek istiyorum..Uğur yıllardır aynı patlamaların ardından dibe vurmaları yaşadıktan sonra yarın artık formu yukarılarda tutmanın bir yolunu bulmalı..Sağda Mehmet'in yerine Özer'in denenmesini isterim ancak Daum'un Mehmet'ten vazgeçeceğini sanmıyorum..

Alex - Semih uyumu yine Fenerbahçe'nin en önemli gol tehdidi olacaktır..Alex yarın boş geçmeyecek diye notu düşeyim şuraya..Hissiyat arkadaş..

Çeyrek Final ismine yakışan bir maç olmasını bekliyorum..İki takımda öne oynamayı seven ve kendini güçlü hisseden bir durumda..İki takımın ay içinde 3 kere karşılacağını düşünürsek bu yazının benzerlerini bana iki kez daha yazdırıcak olmaları da sıkıntı oldu içime şimdi..

Fenerbahçe yükselen formunu devam ettirmek isteyecektir..Takım moralli..Rakibin güçlü olması daha da motive edebilir oyuncuları..Nedense baya güveniyorum Fenerbahçe'ye..

4 yorum:

ilkay dedi ki...

fenerbahçe "hah tamam şimdi oldu " formunu buldu deiğimiz çoğu zaman bizi yanıltmıştır o yuzden ben yarınki maçın tam bir italya ligi maçı düzeyinde geçecegini düşünüyorum...sıkıcı 1,2 gol belki umarım bu sefer hah tamam şimdi oldu nun içini doldururlarda utandırırlar..

Tuğberk dedi ki...

bende yazıyı yazarken bu tarz bir düşünceye kapıldım ama bu sefer takımda farklı bir bakış açısının oturduğu kanaatindeyim..

skoru bilmem ama mücadele açısından antalya-denizli-sivas tarzı bir oyun bekliyorum takımdan..

ilkay dedi ki...

tugberk sen haklı çıktın ;) dileyelim hep beni utandırsınlar bu maç 7,8 rahat olurdu ama buda yeter.

Tuğberk dedi ki...

Böyle yanılmaya can kurban :)