19 Aralık 2009 Cumartesi

Maça Doğru , Trabzonspor - Fenerbahçe


Koskoca bir ilk yarı bitiyor yarın oynanacak olan maç ile..Fenerbahçe açısından lig harika başladı , kulüp tarihinin rekoru kırıldı , rekorun hemen ardından gelen Galatasaray galibiyeti ve liderlik koltuğunda oluşan 5 puanlık fark hem taraftarı mutlu etti , hemde sorunsuz günlerin geçmesine vesile oldu..

Fakat Kayseri deplasmanı ile başlayıp , Eskişehir maçına kadar devam eden süreçte gerek saha içi gerekse saha dışında yaşanan Fenerbahçe'ye yakışmayan durumlardan ötürü çok çalkantılı bir dönemde yine bu koca ilk yarı süreci içinde eridi gitti..Kazım ve Önder olayında soru işaretleri yerlerini korurken , Roberto Carlos'un vedası ile açılan kontenjan için isim arayışları da henüz devre olmadan yüksek sesle konuşulmaya başlandı..Yine Deivid'in gitmesi durumunda da Fenerbahçe önemli bir cephane yaratmış olacak kendine ve bu cephaneyi iyi kullanırsa ikinci yarı gelecek fikstür avantajı ile ipi göğüsleyebilirde..

Gelelim yarın oynanacak maça..Trabzonspor ister şampiyonluğa oynasın , ister hiçbir iddiası olmasın sezonun en önemli maçına çıkıyor yarın..Trabzon'un Fenerbahçe'ye bakışı yıllardır sabittir ve bu değişmez..Değişmemesi de sürpriz değil , Aykut Kocaman hala akıllarda..


Şenol Güneş'in takıma gelmesiyle çehresi değişen ve son oynadığı 3 maçtan 9 puan çıkarak Trabzonspor devreyi Fenerbahçe karşısında alınacak bir galibiyetle ballı şerbetli kapatmak istiyor elbette..Bunu neden söylüyoruz çünkü Fenerbahçe özellikle deplasmanlarda karşısına agresif bir takım gelince 2 senedir dağılıyor..Rakibin seyirciyide arkasına alarak uyguladığı agresifliğe ve tempoya aynı sertlikle karşılık veremiyor..Bunu yaptığı tek maç olarak bu sene oynanan Diyarbakır deplasmanı aklımda kalmış örneğin..

Trabzonspor'un istekli oyununa karşı Fenerbahçe alıştığımız kadrosu ile oyunun temposunu kendi istediği seviyeye getirmek ve bol pasla rakibini yormak isteyecektir..Dinlenen Cristian-Emre ikilisine sağda Mehmet solda Özer gerekli desteği sağlamak zorundalar..Özellikle Mehmet'ten ziyade , Özer'in tıpkı Alex gibi kendini sürekli boşa atması ve pas alışverişine yaptığı ciddi katkı takımı çok rahatlatıcaktır..Emre ve Özer'in ilk kez maça birlikte başlayacak olmaları ve Selçuk ve Deniz'e nazaran Emre'nin Özer'e gerek hücuma çıkarken gerek savunmasında çok daha fazla yardımcı olacağını düşünüyorum ve bu ikili yarın çok iyi işler çıkarabilir diyorum..

Trabzonspor'un özellikle sol kanadına Daum'un ciddi bir tedbir alması gerekiyor..Son haftalarda çok formda olan Gabric ve arkasında oynayacak olan Cale ikilisi Gökhan Gönül - Mehmet Topuz kanadını çok zorlayabilir..Gökhan özellikle son haftalardaki aşırı ofansif oyununa devam ederse o bölgede Fenerbahçe'nin başı ağrıyabilir..

Orta sahada topun daha çok Fenerbahçe'de kalacağını düşünüyorum..Şenol Güneş nasıl bir 11 ile başlar bilemiyorum ama eğer hem Coleman hem Alanzinho gibi bir çılgınlık yaparsa orta sahada Fenerbahçe çok rahat top oynar..Trabzonspor'un forvetleri tarz olarak Fenerbahçe'ye sıkıntı verecek oyuncular..Özellikle savunma arkasına koşular konusunda ligin iyilerinden olan Umut ve yeni yeni toparlanan Gökhan Ünal , Lugano-Bilica ikilisini ciddi zorlayabilirler..

Trabzonspor savunmasını biraz toparladı son haftalarda fakat yine de baktığımız zaman bana zayıf geliyor..He yarın Song gider Guiza'ya yerdeki çimleri yedirir belki ama özellikle Fenerbahçe'de arkadan gelecek sürpriz oyuncular - ki bu maçta Emre Özer ve Mehmet - Trabzonspor'un başına çok dert açabilir..

Gollü bir maç olur..Trabzonspor'da forvetler , Fenerbahçe'de ise tek forvet dışında yukarıda saydığım 3 isim + Alex iş yapabilir..

Sheriff maçında sol bekte uzun zamandan sonra vasatın üstünde bir oyun oynayan Santos'u orada oynatmaya devam ederek hem kazanmak hem de verim almak en mantıklı seçim..Yarın Daum gidip bekte Wederson'u önünde Santos'u denerse yazık olur hem Santos'a hem Özer'e..

Trabzonspor deplasmanları Fenerbahçe için her zaman zor olmuştur..Her ne kadar son yıllarda içerde dışarda Fenerbahçe'nin üstünlüğü olsa dahi , yarın dolu tribünler önünde full motivasyon ve istekle çıkacak Trabzonspor önünde Fenerbahçe zorlanacaktır..Ama eğer ilk 20 - 25 dakikayı atlatıp , oyunun kontrolünü ele geçirirse Fenerbahçe beklendiğinden çok daha farklı bir maç ortaya çıkabilir..

Fenerbahçe devre arasına lider girme fırsatını yakaladı..Gerçekleştirirlerse ne ala , fakat bunu yapmaları için sahaya yüreklerini koymaları ve mücadeleden kaçmamaları gerek..

Maçın Kilit Adamı : Özer.. ( Ankaragücü maçındaki gibi oynarsa Alex'i maçın adamı yapar..)

Günün Fotoğrafı

Benzema apaçiye bağlarken..

18 Aralık 2009 Cuma

DG.Milan


Milan - Dolce Gabbana ortaklığı ile yeni yıl için bir organizasyon yapmış..Oyuncular Dolce takımları ile fotoğraflar çektirmişler ve bunlar bir sergi haline getirilmiş..Takımın 110. yaşını kutlamasına istinaden yapılan bu organizasyonda çekilen ve imzalanan bu fotoğraflar açık arttırma ile satışa çıktı aynı zamanda..

AC değil DG Milan

Şampiyonlar Ligi 2.Turu

Barcelona - Bordeaux - Bayern - Sevilla - Arsenal ön plana çıkıyor eşleşmelerde..

Mourinho garip bir adam , yine buldu Chelsea'yi..Daha önce Chelsea başındayken de belalısı Barca'yı buluyordu sürekli..Hatta bu sene yine aynı gruptaydı Barça ile..Chelsea sağlam bir avantajla önde duruyor eşleşmede..

Lyon - Real maçlarıda bol gollü geçecektir..Benzema'nın eve dönüşü açısından ilginç bir kura..Real Madrid geçmezse sürpriz olur..

Milan - United..Ah be Milan , biraz daha basit bir kura çekseydin keşke..Beckham Old Trafford'da frikiği yazıyor mu United'a bir de..Off çok güzel olur valla..

Bu arada Zico'nun Olympiacos'u güzel bir kura çekti aslında..Fenerbahçe - Sevilla eşleşmesine yakın bir eşleşme gibi duruyor ilk bakışta..Umarım Zico bir çeyrek final hatta daha fazlasını komşuda yapar..

Ne Yaptın Oğlum , O Lokum Zehirliydi..


Vöh be arkadaş ne kuraydı yahu..Liverpool'dan kaçalım derken yamyamların takımı Lille'ın kucağına düştük iyi mi..

Lille özellikle son bir aylık süreci baz alırsak Avrupa'nın en iyi takımlarından biri..Sezona çok vasat bir başlangıç yapmaları bir soru işareti olarak şu köşede kalsın sonra bu nota döneriz..Nerede kalmıştık , evet en formda takımlarından biri dedik , bir bakalım son haftalarda neler yaptıklarına..

Lille : 2 - 0 : Bordeaux
Montpellier : 2 - 0 : Lille
Lille : 4 - 0 : Valenciennes
Lille : 4 -3 : Lyon ( 1-3'den 4-3'lük maç )
Lille : 4 - 0 : St.Etienne
Monaco : 0 - 4 : Lille

Gördüğünüz gibi özellikle son haftalarda gelene 4 gidene 4 atmışlar..Kendi sahalarında Lyon ve Bordeaux'u yenmeleri önemli..Öne çıkan bir adamları yok fakat takım oyununu iyi oynuyorlar..Zaten Fransa'da özellikle ortasaha tipinin mücadeleci ve savaşçı oyunculardan oluşuyor olması nedeniyle başarılı olan takımların genelde mücadele gücü yüksek oluyor..Gervinho takımın en büyük yıldızı , Tubio'da benim ayrıca beğendiğim sağlam bir oyuncu..

Lille peki neden çok kötü başladı sezona..?İlk 9 maçta nispeten yukarıdaki rakiplerden daha kolay rakiplerle oynadığı maçlardan sadece 2 galibiyet çıkarabilmişler..Yani eyvallah takım çok formda şu sıralarda fakat bu takımın çok bariz zayıf olduğu noktalar var demek ki..Sonuçta sezon başındaki takımda aynı takımdı..Fenerbahçe'nin avantajı burada ortaya çıkıyor zaten..Tecrübe konusunda sahada oynayacak oyuncular açısından Fenerbahçeli oyuncular olaya daha hakim olacaktır..

Lille genelde yukarıda gördüğünüz gibi gole endeksli bir takım..Zaten ligde Marsilya ile birlikte en çok gol atan takım konumundalar..Fenerbahçe eğer savunmada başarılı bir maç çıkarıp Kadıköy'e dönerse , turu alırız gibime geliyor..

Heee diyelim geçtik turu..Liverpool nereden çıktı , bulanın.....Ne gerek vardı bu kadar erken bir yüzleşmeye yahu..?Blogda bol bol Benitez Go Home falanda dedik , adam aradı buldu beni işte..Yüreğinizi ortaya koyun Unirea'nın aslanları..

Galatasaray'ın kurası hakkında da birkaç şey yazalım..Fenerbahçe kadar kötü değil oradaki kura..Atletico Madrid isim isim baktığımızda Lille'den çok daha güçlü gibi görünse bile takım olmayı bir türlü beceremiyorlar..Özellikle işleri yoluna sokmaları beklenen Porto ve Villarreal maçlarında aldıkları yenilgiler çoğu izleyeciye ' Bu takım adam olmaz ' dedirtti..Galatasaray açısından kuranın korku veren tek yanı , Atletico'nun hücum hattı..Aguero , Forlan , Reyes , Simao , Maxi gibi oyuncular Galatasaray'ın mevcut savunma hattını gerçekten çok zorlar..

Ama aynı şekilde Galatasaray'ın hücum hattıda Atletico'yu zorlayacak türden..Zira onlarında savunmasının Galatasaray'dan aşağı kalır yanı yok bu konuda..Everton-Sporting'den gelecek takım bana göre Everton olur..İngiliz ekolleri her zaman zorlayıcıdır fakat Liverpool yerine Everton ile oynamayı tercih ederim elbette..

Maçlara henüz 2 ay var..Özellikle Fenerbahçe'nin kuradan sonra transfer işini daha ciddiye alıp sağlam bir forvet ve orta saha alması taraftarı çok rahatlatır Lille maçları öncesinde..Lille bu 2 aylık süreçte form düşüklüğü yaşayabilir , Fransa Ligi'nin başındaki bir kazanan bir kaybeden takım profiline geri dönebilir..En azından şuan formlarının zirvesindeler , daha iyi olamazlar..Ama mutlaka form düşüklüğüne gireceklerdir , onları bu durumda yakalamak güzel olacaktır..Bu konuda Atletico Madrid'de özellikle devre arasından sonra yeni bir sezona başlıyor gibi 2.devreye girmek isteyeceklerdir..Belki 1-2 transfer yaparlar savunma ve ortasahalarınada..Galatasaray Atletico'nun şu haliyle yarın maç yapmak isterdi herhalde fakat şuankinden daha iyi bir Atletico çıkabilir karşılarına..

Kim bilir belki aynı gün , aynı şehrin birbirine çok yakın iki stadında Sarı-Lacivert ile Sarı-Kırmızı , İngilizlere karşı savaşıyor olur..Ne güzel olur..

Carlos'un Gölgesinde , Fenerbahçe : 1 - 0 : Sheriff


Maçla ilgili yazıcak inanın birşey yok..Uğur - Selçuk - Deniz - Ali Bilgin dünyanın en şanslı insanları..Hem dünyanın en güzel şehirlerinden birinde yaşıyorlar hemde bu şehrin en büyük 3 takımının birinde yıllardır tonla para kazanıyorlar..Ne katıyorlar sorusuna verecek cevap yok..

Andre Santos'un kendi bölgesinde uzun süreden sonra vasatın üzerine çıktığı , Özer'in çıplak gözle izlerken çok daha net anlaşılan , orta sahanın her yerine yardıma gitmesi ve top alması ile takımı rahatlatması , Bilica'nın etkili oyunu akılda kalan pozitif bir iki kırıntı..

Maçın haftaiçi saat 22:05 gibi bir saatte olması , havanın soğukluğu ve maçın bir formalite veya jübile maçı gibi görünmesi tribünlerde çok kalabalık bir ortam oluşturmasını engelledi..

Neyse , Fenerbahçe grupta son maçınıda kazanarak güzel bir puanla bitirdi grubu..Takım iyi oynamadı , forvetler hala çok formsuz falan ama bu konulara hiç girmeden Carlos hakkında birkaç şey söylemek istiyorum..

Gerek bloglarda gerekse internet sitelerine yapılan yorumlarda Fenerbahçeli olmamalarına rağmen insanlar ona ' hoşçakal ' diyorlar..Bu o kadar büyük bir saygı ki bunu anlatmaya kelimeler yetmez gerçekten..Evet belki saha içinde adı gibi oynamadı ama Türkiye'de 2.5 yıl gibi bir süre boyunca Dünyanın tartışmasız en iyi sol beki oynadı..

Bu ligin gerek marka değeri açısından , gerekse özelde Fenerbahçe'nin adının duyulması açısından çok önemliydi..Özellikle geldiği ilk sene gelen Şampiyonlar Ligi başarısının gizli kahramanlarındandı Roberto Carlos..3-1 kazanılan CSKA maçının son dakikalarında oyundan çıkarken bütün stad alkışlarla onun ismiyle inletiyordu Saraçoğlu'nu..Onu stadda çıplak gözle izlerken nasıl bir tecrübeye sahip olduğunu , ne kadar büyük bir futbolcu olduğunu emin olun daha iyi anlarsınız..Şampiyonlar Ligi'nde çeyrek final yapılan sene Roberto Carlos , Volkan'a gelen toplarda sol kanattan kaleci Volkan'a topu yere bırakması gerektiğinden , topu atması gereken yere kadar herşeyi gösteriyor , yardımcı oluyordu..

Inter belki karşınıza İbrahimovic'le , Sevilla Alves ile çıkıyordu fakat biliyordunuz ki o ikisinin 3 katı fazla bu turnuvada maç yapmıştı Carlos..Biliyordunuz ki bir şekilde kendini o sahada kabul ettirir , arkadaşlarına güven verirdi..

Galatasaray'a atamadı , ama yengeç dansıyla Türk Futbol Tarihi'ne kazınan bir görüntü hediye etti , hiçbir pis işin içine girmedi , kimseyle en ufak bir sürtüşmesi olmadı..Saha dışında takımını ve kendi karakterini harika temsil etti..Gerek reklamlarda , gerek hayır işlerinde üzerine düşeni yaptı..Belki onun sayesinde Turkcell Super Lig yayınları Brezilya'ya kadar ulaştı..

Fenerbahçe ona verdiği paranın karşılığını sonuna kadar aldı..Bu ülkeden Roberto Carlos geçti..Onu çubuklu dışında bir formayla izlesem çok üzülürdüm gerçekten..Fenerbahçe taraftarı seni hiç unutmayacak Roberto Carlos..Sen de lütfen arayı açma..Pierre gibi hep bir telefon , bir uçak bileti uzağımızda ol..Şampiyonluk kupası kaldıramadın , mayıs ayında umarım gelip , payın olan kupayı sende kaldırırsın..

Seni Sevdik biz Roberto , yolun açık olsun..

16 Aralık 2009 Çarşamba

Maça Doğru , Fenerbahçe - Sheriff


Maç hakkında açıkçası yazıcak pek fazla birşey yok..Maçın en önemli noktası bir efsaneye veda edilecek olmasında yatıyor..Yarın stada gelecek binlerce kişi Roberto Carlos'a hoşçakal diyecek..Onun için yarın veya cuma günü birşeyler karalarız blogda..

Fenerbahçe taraftarı takımını çok özledi..Çok uzun zamandır - 3-0 kazanılan Bükreş maçından bu yana - takımını Kadıköy'de izleyemiyor.Çevremde tanıdığım ne kadar kombineli arkadaşım varsa yarın maça geliyor..' Alo moruk yarın geliyo musun ' telefonları gelmeye başladı bile..Yani yarın maçın önemine nazaran iyi bir seyirci olabilir Kadıköy'de..

Ankaragücü karşısında alınan galibiyet ile birlikte yerine gelen güven ve istek yarın alınacak bir galibiyetle iyice pekişebilir takım adına..Daum'un söylediklerine göre Volkan - Alex - Cristian oynamayabilirmiş..Zorlamamakta fayda var açıkçası..Emre ve Deivid zaten oynayamayacaklar..Daum'un Selçuk-Deniz-Bekir üçlüsüne forma vereceğini düşünüyorum..Lugano ve Gökhan'ın dinlendirilmesinde fayda var yine..

Orta saha Mehmet Topuz - Deniz - Selçuk - Uğur dörtlüsünden kurulabilir..Önlerinde geçen maçın adamı Özer , Alex'in görevini üstlenebilir..En önde Semih kötü geçirdiği devreyi gollerle kapamak isteyecektir..

Yarın oynanacak maç , tribünlerin takımına kavuşması , Carlos'un vedası ve Avrupa Ligi'nin son maçı gibi başlıklarda ön plana çıkıyor..Sheriff'in son şansı olması nedeniyle kontrollü oyun yerine biraz açık oynayacak olması maçı keyifli hale sokabilir..

Fenerbahçe'nin yarın rahat kazanacağını düşünüyorum..Özer ilk gollerini yarın atar bir aksilik olmazsa..Maçtan sonra görüşmek üzere..

Günün Fotoğrafı


Messi kendine bi çekidüzen verseydin be koçis..

Roberto Carlos Corinthians'da..


Güle Güle Carlos , R9'a selam söyle..

15 Aralık 2009 Salı

Fenerbahçe'nin Sol Kanadı - Yeni Bir İkiliye Doğru..


Roberto Carlos perşembe günü bildiğiniz üzere vedasını gerçekleştirecek..Bizde onun için bir veda yazısı yazacağız elbet..Şimdi konuya RC'nin gidişinin aydınlattığı yoldan gidelim..Fenerbahçe'nin sezonun ikinci yarısında sol kanadı nasıl şekillenecek..?Soru bu..

Carlos gittikten sonra boşalıcak yabancı kontenjanı herhalde sol bek veya sol açık transferi ile harcanmayacaktır..Daum mevcut kadrodan bir arayış içinde olacaktır ve elinde açıkçası zengin bir sofra var..

Geçtiğimiz yaz ayına dek Brezilya Milli Takımı'nın sol beki Andre Santos kadronda..Onun bek bölgesinde yedeği olabilecek Türk Vatandaşı statüsünde Wederson'da var..Gelelim sol öne , bu bahsettiğim iki oyuncundan birini bekte diğerini açıkta oynatma lüksü bir yana geçen hafta döktüren Özer Hurmacı ve son 20 dakikalarda takıma enerji katabilecek Uğur Boral var..

Şimdi gelelim yorum kısmına..Daum'un en belirgin özelliklerinden birisi , oyuncuları mevkiileri dışında yerlerde oynatarak onlardan yararlanmasıdır..Son 10 yılın en verimli sol kanat ikilisini söyliyeyim hemen size..

Ümit Özat - Tuncay Şanlı..Biri bek , diğeri önde oynadı..Ümit Özat asla bir sol bek değildi , Tuncay'da sol ön oyuncusu değildi elbette..İkisi de solak bile değillerdi hani..

2005 - 2006 sezonunda Ümit ve Tuncay 6şar asist yapmışlar , Tuncay 15 tanede gol atmış..Toplam skora etki tam 27 gol..

2006 - 2007 sezonunda sol önde oynayan Tuncay 7 , bekte oynayan Ümit 6 asist ile sezonu kapatmışlar..Bunun yanı sıra Ümit 1 - Tuncay ise 9 gol atmışlar..Yani bu ikilinin 23 golde doğrudan katkısı olmuş..

Bu oyuncular zaman zaman çok eleştirildiler ama yukarıdaki sezonlarda gelen şampiyonluklarda çok büyük paya sahip oldular..Sürekli bindiren , deneyen , sağ dışıyla sol dipten muzları kesen Ümit ile deli fişek gibi sahanın her yerinde olan , ters kanattan gelen ortaları soldan ceza sahasına girerek gol yapan , savunma arkasına sarkan Tuncay , Fenerbahçe'nin sol kanadını çok verimli kullanmışlardı..

Şimdi gelelim günümüze tekrardan..Evet , Santos gerçekten çok kötü bir dönem geçirdi..Ki bende çoğu maç yazısında kendisinden şikayet ettim ve beğenmediğimi yazdım..Fakat Santos'u sürekli sol önde deneyen hatta zaman zaman ondan Alex yapmaya çalışan Daum'un da bu kötü performansda etkisi olduğunu düşünüyorum..Şimdi Carlos gittiğine göre artık sanırım Daum , Andre Santos'u kendi bölgesinde değerlendirecektir..Santos'da gelen devre arasında ciddi çalışır ve güçlenirse sol bekte Fenerbahçe'ye çok ciddi katkı sağlayabilir..Arjantin - Brezilya maçında Messi'nin karşısında izlediğim Santos o günlerine dönebilirse Fenerbahçe için gerçekten büyük bir silah olur..

Ve gelelim sol öne..Özer gerçekten mükemmel oynadı burada..Ne kendisini kanata sıkıştırdı ne de sürekli içeri katedip arkasındaki beki zor durumda bıraktı..Ayrıca takımın ihtiyacı olan yaratıcı oyuncu rolünü üstlenerek Alex'in durdurulduğu anlarda sorumluluğu paylaşabilen isim oldu..Genel özelliklerine baktığımızda yetenek olarak Tuncay'dan daha yetenekli olan Özer'i Daum bu bölgeye ısındırırsa yukarıda yazan Tuncay istatistiklerini Özer'in yakalaması hiç şaşırtıcı olmaz benim için..

Zico zamanında takımda aynı anda Tümer Tuncay Deivid Alex ve Kezman oynuyordu..Deplasmanlarda bu oyuncular sayesinde çok maç kazandı Fenerbahçe..Bu kadarını birarada oynatmak pek mantıklı değildi belki fakat ortada bir mantık vardı , o da takımdaki yaratıcı oyuncuyu maksimum düzeyde tutma çabasıydı..

Daum'un da yukarıdaki mantık çerçevesinde Özer'den sol önde faydalanması sezonun geri kalanı için Fenerbahçe'yi çok rahatlatacaktır..Burada kilit nokta Özer'den ziyade , Santos..Devre arasında Santos performansını yukarı çekecek çalışmaları yapmaz ve geçirdiği dönem gibi devam ederse ikinci yarıda Fenerbahçe sol kanatta büyük sıkıntı yaşar..Fakat dediğim gibi Santos toparlanır ve onun önünde Daum Özer'e forma garantisi verirse Fenerbahçe dediğim gibi Ümit-Tuncay ikilisinin verdiği toplam verime yaklaşan bir verim yakalar..

Gemi Gitti Rafa


Bugün konuşmuş Benitez..Oyuncularının artık ortaya karakter koymaları gerektiğini , Liverpool'da oynadıklarının farkında olmaları gerektiği herşeyi toparlamanın zor fakat ellerinde olduğunu söylemiş..

Ülkemizde sıkıntılı takımların hocalarının verdikleri demeçlerden hemen hemen hiçbir farkı yok gördüğünüz gibi..Rafa Benitez'den vazgeçmemeye yemin etmiş herhalde Liverpool..Çöküş seneleri oldu diyebiliriz şuana kadar geçen süreç için..Ha gidip Avrupa Ligi'nin ilk şampiyonu olurlar yine şu kadroyla fazla kasmadan..

Gattuso 2012'ye dek Milan'da


Ocak ayı transfer döneminin merakla beklenen bir ismiydi Gennaro Gattuso..Milan taraftarın sevgilisi , takımın simge oyuncularından biri olan Gattuso yaşadığı sakatlık sonucu uzun süre forma giyememişti..Sahalara dönmesi beklenen şu sıralarda ise takımdaki geleceği merak ediliyordu..Gattuso'nun eğer oynayamayacaksam beni gönderim restinden sonra , adının Manchester City ile anılması transferde dikkatlerin bu oyuncunun üzerinde toplanmasına neden olmuştu..

Tartışmalara son nokta , Milan'ın internet sitesinden geldi..Gennaro Gattuso sözleşmesini 2012 yılına kadar uzattı..Orta sahada ağır oyunculardan şikayet eden Leanardo için sağlıklı bir Gattuso'nun dönüşü , Beckham transferi ve yine alınacak 1-2 genç oyuncu ile ikinci devre daha tempolu ve iddialı bir Milan izleyebiliriz..

Gattuso 2012'ye kadar oynarsa Milan'da 13 sezonu devirmiş olucak..

13 Aralık 2009 Pazar

Liverpool : 1 - 2 : Arsenal - Go Home Rafa..


Liverpool - Arsenal maçı Premier Lig'de tüm büyük takımların ters yaptığı haftada önemini 2 kat arttırmıştı..Büyük maçların küçük takımı diye yazı yazdığım Arsenal'in son yılların en kötü performansını ortaya koyan Liverpool'u yeneceğini dün yazdığım Premier Lig'in Zirvesi yazısının sonunda belirtmiştim..

Evet Arsenal genel olarak tecrübesiz ve lidersiz bir takım gibi görünüyor ve iyi oynadığı maçları bile çok basit hatalardan dolayı kaybediyordu fakat bu sene Liverpool o kadar kötüydü ki Arsenal'in kazanmaması sürpriz olurdu..

Liverpool'un kadrosuna baktığımızda bu takım nasıl bu performansı sergiler diye oturup düşünüyor insan..

Reina - Agger - Carragher - Aurelio - Johnson - Lucas - Mascherano - Benayoun - Gerrard - Kuyt ve Torres..Şu kadro ne kadar miladını doldurmuş olabilir ki..?Gerrard ve Torres gibi iki süperstar , iki hücumcu bek , ortasahanın ortasında çok yaratıcı olmasada defansif açıdan iyi iki oyuncu , Kuyt gibi tamamlayıcı ve fırsatçı bir forvet , yine Benayoun gibi ne zaman ne yapacağı belli olmayan , karşı takım için bela bir oyuncu..

Ne peki Liverpool'un bu kadar kötü bir sezon geçirmesinin ardındaki sebep..?Rafa Benitez mi..?Sanırım artık öyle..Ve bu yönde bir sonuç gelicek sanırım artık bu maçtan sonra..Benitez mi istifa eder yoksa kulüp mü gönderir bilemiyorum fakat Liverpool'un acilen bir kan değişimine ihtiyacı olduğu kesin..

Arsenal'in probleminin her daim büyük maçlarda ortaya koydukları performans olduğunu yazmıştım..Tepe takımları dışında yakaladığına içeride 5 dışarda 3 atan takım nedense formsuz bile olsa Manchester United - Manchester City - Chelsea gibi takımlardan sürekli tokat yiyordu..Liverpool ile genel olarak diğer üç takıma ezildikleri kadar ezilmemişler zaten aralarındaki maçlarada baktığımız zaman..Bugün de yenmeyi bildiler zaten rakiplerini ve zirvede bu kadar çok puan kaybının olduğu haftayı mükemmel bitirdiler..Lider Chelsea'den bir maçları eksik ve eksik maçlarından galibiyetle ayrılırlarsa Chelsea'nin 3 puan gerisine yapışacaklar..

Liverpool için kabus sezon ne yazık ki devam ediyor..Benitez'in maç sonu açıklamalarını merakla bekliyorum..Arsenal hakettiği bir galibiyet aldı diyebiliriz..Arshavin Anfield Road'ı çok seviyor olsa gerek , yakaladı mı hiç affetmiyor bu sahada..Geçen sene 4 tane atmıştı hatırlayacaksınız 4-4 biten maçta..Bugün de takımının galibiyet golünü attı..

Zlatan - LeBron



Zlatan Real derbisinin ardından Espanyol derbisinde de takımına 3 puanı getiren golü attı ve LeBron'un her maç öncesi yaptığı hareketle penaltı golünü kutladı..

Premier Lig'in Zirvesi..


Premier Lig'de çok enteresan bir hafta oldu açıkçası..

Tuncay'ın golü ile başladık haftaya..Stoke belki kazanamadı fakat bizi ilgilendiren kısmı güzel geçmişti..

Stoke maçının ardından oynanan maçlarda çok enteresan skorlar ortaya çıktı..Ligin en kötü takımlarından Bolton deplasmanına giden moralli Manchester City 3 kere geri düştüğü maçta 3-3 ile kapadı haftayı..Beraberlikler takımı seriye yeniden başladı belkide..Tevez 2 tane attı..City ultra iyi hücum gücüne rağmen bir türlü ' winner ' olamıyor..

Ancelotti'nin Chelsea'si şu sıralar form düşüklüğü yaşayan bir diğer takım..Kupada Blackburn'e elendiler , geçen hafta Manchester City'e yenilip , haftaiçi Apoel ile berabere kaldıktan sonra eksik Everton karşısında öne geçtiği maçı 3-3 bitirdiler..Liderlikleri sürüyor ama savunma hattı sıkıntılı bir dönemden geçiyor..Cech'de bu lafın içinde..

Akşam oynanan günün son Premier Lig maçında Manchester United evinde Aston Villa'ya 0-1 yenilerek günün modasına ayak uydurdu..Chelsea'nin puan kaybettiği bir haftada kendi evlerinde aldıkları bu mağlubiyet çok kötü oldu onlar için elbette..Savunma hattında sıkıntılı oldukları bir gerçek fakat takımın genel halinin bile artık miladını doldurduğunu ve yenilenmesi gerektiğini düşünüyorum zira CL'de dahi eski United'ı izletemediler bizlere..

Portsmouth'un Sunderland deplasmanında 90.dakika golüyle 1 puanı koparması , Tottenham'ın evinde Wolverhampton'a 0-1 kaybetmesi de günün enteresan skorlarındandı..

Bugün oynanacak Liverpool - Arsenal maçında Arsenal kazanırsa Benitez devam eder mi çok merak ediyorum bakalım..Arsenal kazanır gibime geliyor..