21 Kasım 2009 Cumartesi

Yalancı Bahar , Beşiktaş : 3 - 0 : Fenerbahçe


Çok uzun yazmicam..Çünkü bu maçta Fenerbahçe'nin problemlerini ve sıkıntılarını yazmam gereken uzun yazı , aslında bu maçla ilişkili sorunlar değil , Fenerbahçe'nin takım halinde sezon başından beri yaşadığı sıkıntılar..

Kazım ile ilgili pozitif bir yorum dalgasına kapılmış gidiyordum ki bu gece sil baştan başlattı herşeyi..Kazım , Fuck Off vb lafları söylersen ' aha bu anama küfür etti ' diye atıyor hakemler seni..Sana o yüzden haftalardır yazdığım tüm olumlu şeyleri aldın götürdün be Kazım..

İlk yarı Fenerbahçe için herşey iyiydi ama EĞER BİR TAKIMIN FORVETİ YOKSA bu sonuç şaşırtıcı değil..Karşındaki takım Antalyaspor değil , İnönü'de Beşiktaş ile oynuyorsun ve yakaladı mı atar..

Fenerbahçe 2 haftalık tatilde yatmış..Dos Santos'a olan tüm inancımıda yitirdim bu akşam oynanan maçın ardından..Devre arasında maddi sonuçları ne olursa olsun RC-Guiza ikilisi ile yollar ayrılıp şu takıma bir tanecik forvet alın..

Beşiktaş ihtiyacı olan toparlanma galibiyetini aldı , hemde geçen haftalardaki gibi birşey oynamaya gerek bile kalmadan..Fenerbahçe'nin oturup çok ciddi düşünmesi gerek..Daum düşünenlerin başında gelmeli..Sene başında bu adam gol kralı olur dediği Guiza'yı arar olduk..

Fenerbahçe'nin devreye liderin 3-5 puan arkasında girmesi kabul edilebilir..İkinci yarı bu kadroya ciddi 2 takviye yapılmazsa şampiyonluk hayal..

Maça Doğru , Beşiktaş - Fenerbahçe


Bir derbi günü daha gelip çattı..Uzun bir aradan sonra tekrar lig havasına girebilmek güzel..Şimdi öncelikle elde avuçta ne var bir bakalım..

Fenerbahçe uzun süredir dinleniyor..Takımın kendini dinlemesi ve oyuncuların yoğun tempodan sıyrılıp kendilerini toparlaması için iyi bir süreydi bu..Özellikle Santos-Mehmet Topuz ikilisine bu aranın iyi geldiğini düşünüyorum , göreceğiz..Takımda cezalı Bilica oynamıyor onun yerine Lugano-Önder ikilisini izleyeceğiz..İki takımında defansı derli toplu görünüyor ilk bakışta..Beklerde Fenerbahçe üstünlüğünün olduğunu söyleyebiliriz..Zaten ofansif anlamda da bu Beşiktaş'ın başına dert olabilir..Özellikle Fenerbahçe'nin sol kanadı iyi işler çıkartabilir..Orta sahada Mehmet-Emre-Cristian-Santos dörtlüsünü izleyeceğiz..Dirençli ve oyunun genel anlamda iki yönünü oynayabilen bir dörtlü..Çok kapanmayıp ön alanda basacaklardır..Dörtlünün önünde Alex ve uçta Kazım oynayacak..Guiza'nın bu maç olmaması Fenerbahçe için bir avantaj mıdır şuan birşey diyemiyorum..Çünkü Guiza'nın olayı savunma arkasına atılan toplar ve bu tip maçlarda bunları yakalayan bir adam..

Gerçi Alex'in sayesinde Kazım'da bu tip işleri yapabilecek bir forvet rolüne bürünebilir bu gece..Fenerbahçe her zaman olduğu gibi bol paslarla oyunun kontrolünü eline geçirmeye çalışacak ve tempoyu kendi istediği seviyede tutacaktır..Emre ve Cristian ikilisi bunu ayarlama konusunda üzerlerine düşen görevin farkında olmalılar..

Ernst - Fink / Emre - Cristian ortasaha mücadelesi izlemeye değer..Yusuf ve Tabata direnç gösterebilecekler mi orası Beşiktaş için önemli..

Ev sahibi Beşiktaş için ligin en önemli maçı..Geçen seneki başarıların ardından bu sene taraftarla yönetimin arasının bu derece açıldığı zamanlarda oynanacak Fenerbahçe maçı elbette ki Beşiktaş için hayati önem teşkil edecektir..Beşiktaş'a bu sene genel olarak baktığımızda futbol olarak geçen seneye göre çok geride olduğunu söyleyebiliriz..Ligin ilk çeyreğinde yaşanan puan kayıplarının ardından galibiyetlerle moral bulsalar bile oynadıkları futbol özellikle taraftardan yoğun eleştiriler aldı..E arada gösterilen kötü şampiyonlar ligi performansının da bu tepkilerde etkili olduğunu söylesek yanlış olmaz..

Takımda bir kopukluk ve sistemsizlik dikkat çekiyor..Defans hattı ligin en sağlam defanslarından biri olmasına rağmen bir türlü istikrar yakalayamayan orta saha ve sezon başından beri forvetlerin formsuzlukları Beşiktaş'ı zor durumlarda bıraktı..Güçlü rakiplere karşı pozisyon bulmada sıkıntı yaşadığı maçları izledik zaman zaman..

Son zamanlarda yükselişte bir Beşiktaş gibi görünse bile Fenerbahçe karşısında zorlanacağı yerler olacaktır..Özellikle Fenerbahçe'nin sol kanadı yani RC - Santos ikilisi bu maçta çok üst düzey bir oyun ortaya koyabilirler..Beşiktaş'ın iki kanadında da sıkıntı var..Sağ kanatta Gökhan Gönül - Mehmet Topuz hattı da önemsenmeyecek gibi değil..

Hakem hatasının maçın kaderini etkilemediği , tribünlerde çirkinliklerin olmadığı bir maç geçer umarım..Fenerbahçe eğer kafasındaki planı sakin bir şekilde uygulayabilirse İnönü'den 3 puanla Boğaz'ı geçer..

Maçın Fenerbahçe İçin Kilit Adamı : Alex

Maçın Beşiktaş İçin Kilit Adamı : Bobo

20 Kasım 2009 Cuma

Kazım : )


Kazım'ın tweeter hesabından yazdıkları Beşiktaş taraftarını şimdiden çileden çıkartmış olacak ki , Kazım o entryleri silmiş ama biz göreceğimizi gördük zaten..

Kazım tweeter'daki hesabından geçtiği yazıda ;

"evet dostlarım... istanbul'da biraz tatsız bir gün yaşıyoruz ama 8jk'yi parçalamamız için geri sayım başladı!! hahahaha!!"

"Herkes gerçeği yarın akşam 8'de Lig TV'de görecek. BU FENER 8JK'YI YIKACAK!... resmi olarak bjk ya da beşiktaş diye biliniyor. hahahaha!!!"

Türkiye'de pek fazla kabul görecek demeçler değil tabii bunlar , İngiltere veya NBA gibi..Hatta NBA bile kaldıramadı tweeter muhabbetlerini..Kazım gibi oyuncuların her ne kadar rakiplere antipatik gelse bile futbolumuzun içinde olmasını gerektiğini daha evvelde yazmıştım..Çünkü o kadar düz oyuncular var ki , bir maçtan sonra maçın skoruna göre verecekleri röportajları size harfiyen söyleyebilirim..Kazım iyidir iyi..Yarın baya tepki toplar İnönü'de..Ha olurda bir gol falan atarsa coşar , maçtan sonra Kazım'ın tweeter sayfası yine çok tıklanır..


19 Kasım 2009 Perşembe

Vatanını Seven Görevini En İyi Yapandır

Cemal Nalga olayı için ; ' Milli duygulara kapıldık hata yaptık ' diyor..Bahsettiğimiz maç sadece bir hazırlık maçı..Orada olanlar dışında Dünya üzerinde o maçın oynandığına dair kimsenin haberi yok..Ama milli duygular evet doğru ya..

Cemal Nalga'yı oynatanlarda Aziz Yıldırım'ın adamıdır belki , kimbilir..

Günün Fotoğrafı


Ve bir golcünün hazin sonu..Artık yamulma aşamasına gelmiş , denge kayboldu kaybolacak..Bere olayı tamamlayacı öğemiz..Götür Toni..Birgün Türkiye'ye gelirsen Telegol çıkarır bulur bu resmi bak demedi deme sonra..

Şunu Yapmaya Ne Gerek Vardı..?


Çok kötü formalar oluyor eyvallah formadır sonuçta kötü bile olsa sanki dünyanın yeni harikası gibi sunucaksınız onu ama bu nedir arkadaş..?

Birincisi banane Portekiz'in forma içine giyeceği kreasyondan..

İkincisi , bu ne lan..?Nedir bu abicim..?Daha itici olamaz şu adamlar aynı resim içinde..

Toparlayalım..


Vizelerden dolayı blogla ilgilenemedim bu ara..Henry olayı hala gündemdeki yerini koruyor..Yeni bir ' tanrının eli ' vakasını daha kaldırabildi dünya futbolu..

İrlanda adına çok trajik bir durum tabi..Henry'nin eli Dünya Kupası'na gitmelerine maloldu..Henry'e gelen tepkilerin boyutu arttı..Maçın tekrarından , her maça 6 hakem uygulamasına kadar pekçok şey gündeme oturdu..Futbol hatalar oyunu deriz her zaman ve hakeminde futbol oyununun bir parçası olduğunu unuturuz sanırım..

Henry'yi çok severim ve yaptığı şey her ne kadar onurlu bir davranış olmasa bile bir futbolcu refleksi idi..Henry orada eliyle aldığını itiraf etseydi ülkesinde hain , Dünya'da kahraman ilan edilebilirdi yinede..Fakat söz konusu takımının Dünya Kupası'na gitmesiyken bunu yapabilecek bir insan evladı var mıdır orası bir muamma..

Rusya ilk maçta iyi oynamıştı ama son dakiklarda gelen Slovenya golü başta Hiddink olmak üzere Ruslara birşeylerin ters gideceğinin habercisiydi sanki..2-1'in rövanşında Slovenya'ya 1-0 kaybetti ve kupaya katılma hakkını kaybetti..Gruplarda topladığı yirmiküsür puana ve oynadığı güzel futbola rağmen , yazın grubunda büyük ihtimal sonuncu olacak Slovenya'ya elenmek hiç iyi olmadı Ruslar için..Hiddink , Türkiye dedikoduları yakındır..

Yunanistan hangimizi şaşırttı ki..?Adamlar her ne kadar kötü oynarlarsa oynasın bir şekilde istenilen sonuca gitmeyi biliyorlar..Yine de Ukrayna aptallığına yansın..Böyle bir fırsatı kaçırıyorsan zaten hiç gitme..

Bosna sürprizi gerçekleştiremedi..Portekiz büyük bir takım gibi oynadı..İlk maçın sonlarında kaçan goller Bosna'nın şansının dönmeyeceğini göstermişti zaten..Portekiz Ronaldo'suz pek başarılı bir oyun ortaya koyamıyor..Dünya Kupası'nda işleri pek kolay olmayacaktır..

Lugano'lu Uruguay'ın gitmesine ayrıca sevindim..Yazın izlerken aha bu bizim adamımız diyebileceğimiz bir iki adam olsun turnuvada..Hatta Uruguay böyle ölüm grubuna falan düşsün de güçlü forvetlere karşı izleyelim Lugano'yu Şampiyonlar Ligi senesindeki gibi..


Artık takımlar belli , tarih belli , mekan belli..Panini çıkartma albümü çıkınca iyice havaya gireriz..

17 Kasım 2009 Salı

Basketbol Kültürü


Fenerbahçe - Galatasaray basket maçında yaşananlar bu kadar taze ve taze olduğu kadar çirkinken parkelerden güzel bir kareyi koymadan edemedim..

Geçen senenin şampiyon kadrosunda olan Ariza , şampiyonluk yüzüğünü dün gece oynanan maçta Kobe'nin ellerinden aldı..Ayrıca Lakers koçu Phil Jackson'da Ariza için küçük bir konuşma yapmış..Gerçekten spor adına mükemmel şeyler bunlar..

Barcelona Maçında Sahada


Beklenenden daha çabuk iyileşti..Bugün sakatlıktan sonra ilk kez antrenmana çıkmış..Bu hafta dinlendikten sonra Nou Camp'ta sahada olacaktır..Zaten harika geçecek maçı daha da güzelleştiricek Ronaldo'nun sahada olacak olması..

Günün Fotoğrafı


Darren Bent şu sıralar Call Of Duty Modern Warfare 2'ye sardırdı heralde..

16 Kasım 2009 Pazartesi

Böyle Adamları Seviyorum


"Genellikle defans oyuncuları beni durdurmaya çalışıyor ve bana doğru hamle yapıyorlar. Ancak güçlü bir fiziğim var ve hakemler ikili mücadelelerde benim faul yaptığımı düşünüyorlar. Ben her zaman topa hamle yapmaya gayret gösteriyorum ve defans oyuncusuna bakmıyorum. Kayserispor maçında hakeme bunu anlatmaya çalıştım ama sarı kart gördüm. Defans oyuncuları beni fizikleriyle durdurmaya çalışıyor ama bu işe yaramıyor. Bence başka bir yol bulmayı denemeliler"

K
endine güvenen ve iddialı konuşmayı seven futbolcular Türkiye'de pek yoktur..Genellikle rakibe olan saygısını göstermeye çalışan , meslektaşlarınında daima ' iyi mücadele ettiklerini ' falan anlatır futbolcular..Kazım'ın futbol altyapısını İngiltere'den almış olması ve o ortamdan geliyor olmasının farklılıkları çok fazla..Sadece yukarıda yazılan söylediklerinden dolayı değil..Futbola bakış açısı ve fizik gücü örneklerini verebiliriz..Tam bir Premier Lig oyuncusu..Bu sene kendine çeki düzen verdi ve takımın değişilmezi oldu..

Yukarıda söyledikleri çok hoşuma gitti..Kendine güvenen ve rakipleri ile yüzleşmeye hazır olan bir oyuncu olduğunu bir kez daha herkese duyurdu..Tek tip futbol görüşü ve sürekli aynı demeçlerin döndüğü futbol piyasamızın Kazım gibi kendine güvenen oyunculara ihtiyacı olduğu tartışılmaz..

Olmadı Acun Ilıcalı


Devler Ligi , rating olarak Acun'un kafasındaki noktaya fazlasıyla geldi heralde..1-2 sponsor ile başlayan programda baya bir artmış sponsor sayısı..E futbolcular renkli , hakem Erman Toroğlu bir de üzerine maçlar zevkli olunca oturup izliyoruz bizde yakaladıkça..

Fakat Acun Ilıcalı bugün yanlış bir adım attığının farkına varmış olmalı..Yarı final maçlarını İnönü Stadı'na alan Acun sayesinde 2buçuk saat küfür dinledik..Canlı yayınlanan bir organizasyonu İnönü'de göz göre göre yapmak ne kadar doğruydu acaba..?Önce basket maçına 2buçuk saat Fenerbahçe'ye küfür dinledik neyse o maç bitti kafayı dağıtalım dedik açtık Show'u o da ne yine küfür..

Bu arada Pascal Nouma'da tribün gazını arkasına alınca yine sapıttı..2-3 Galatasaraylıyı sakatlamaya girdi yine..

Acun finali eski yerde oynat hocam , rezillikti bu..

15 Kasım 2009 Pazar

Lafla Peynir Gemisi Yürümez Adnan Polat



Kadıköy'de oynanan her futbol maçından sonra utanmadan , sıkılmadan Sami Yen'de yaşananların 3te1inin yaşanmasına rağmen ortalığı ayağı kaldırıyorsun , Fenerbahçe'nin sahada ezerek kazandığı her maçı tribünlere ve hakemlere bağlıyorsun..Sami Yen'de yaşanan iğrençlikler sırasında ne ayağı kalkıp tribünleri susturursun ne yaşananları durdurmak için ağırlığını koyma ihtiyacını hissedersin..

Peki Adnan Polat , bu akşam oynanan maçta olanları durdurmak , tribünleri sakinleştirmek için neden kılını bile kıpırdatmadın..?Bu endişeli bir şekilde baktığın fotoğrafların ardında ' Aslanlarım Benim ' düşüncesi mi yatıyor yoksa..?

Pardon Fenerbahçe - Galatasaray maçlarında rezillikler , çirkinlikler hep Kadıköy'de olurdu ama öyle değil mi..?

Günün Adamı


Formunun zirvesinde , harika oynuyor.Onu çıplak gözle izleyebilmenin ayrıcalığını yaşadığım için ayrı bir mutluyum..Takımını Afrika'ya götürecek dev bir adım attı bu gece..Fransa çalkantılı geçen bir yılın ardından Anelka'nın attığı gol ile deplasmandan çok önemli bir avantaj ile dönüyor..

Bu arada forma dediğin böyle olur , Fransa forması gerçekten harika.