18 Aralık 2009 Cuma

Ne Yaptın Oğlum , O Lokum Zehirliydi..


Vöh be arkadaş ne kuraydı yahu..Liverpool'dan kaçalım derken yamyamların takımı Lille'ın kucağına düştük iyi mi..

Lille özellikle son bir aylık süreci baz alırsak Avrupa'nın en iyi takımlarından biri..Sezona çok vasat bir başlangıç yapmaları bir soru işareti olarak şu köşede kalsın sonra bu nota döneriz..Nerede kalmıştık , evet en formda takımlarından biri dedik , bir bakalım son haftalarda neler yaptıklarına..

Lille : 2 - 0 : Bordeaux
Montpellier : 2 - 0 : Lille
Lille : 4 - 0 : Valenciennes
Lille : 4 -3 : Lyon ( 1-3'den 4-3'lük maç )
Lille : 4 - 0 : St.Etienne
Monaco : 0 - 4 : Lille

Gördüğünüz gibi özellikle son haftalarda gelene 4 gidene 4 atmışlar..Kendi sahalarında Lyon ve Bordeaux'u yenmeleri önemli..Öne çıkan bir adamları yok fakat takım oyununu iyi oynuyorlar..Zaten Fransa'da özellikle ortasaha tipinin mücadeleci ve savaşçı oyunculardan oluşuyor olması nedeniyle başarılı olan takımların genelde mücadele gücü yüksek oluyor..Gervinho takımın en büyük yıldızı , Tubio'da benim ayrıca beğendiğim sağlam bir oyuncu..

Lille peki neden çok kötü başladı sezona..?İlk 9 maçta nispeten yukarıdaki rakiplerden daha kolay rakiplerle oynadığı maçlardan sadece 2 galibiyet çıkarabilmişler..Yani eyvallah takım çok formda şu sıralarda fakat bu takımın çok bariz zayıf olduğu noktalar var demek ki..Sonuçta sezon başındaki takımda aynı takımdı..Fenerbahçe'nin avantajı burada ortaya çıkıyor zaten..Tecrübe konusunda sahada oynayacak oyuncular açısından Fenerbahçeli oyuncular olaya daha hakim olacaktır..

Lille genelde yukarıda gördüğünüz gibi gole endeksli bir takım..Zaten ligde Marsilya ile birlikte en çok gol atan takım konumundalar..Fenerbahçe eğer savunmada başarılı bir maç çıkarıp Kadıköy'e dönerse , turu alırız gibime geliyor..

Heee diyelim geçtik turu..Liverpool nereden çıktı , bulanın.....Ne gerek vardı bu kadar erken bir yüzleşmeye yahu..?Blogda bol bol Benitez Go Home falanda dedik , adam aradı buldu beni işte..Yüreğinizi ortaya koyun Unirea'nın aslanları..

Galatasaray'ın kurası hakkında da birkaç şey yazalım..Fenerbahçe kadar kötü değil oradaki kura..Atletico Madrid isim isim baktığımızda Lille'den çok daha güçlü gibi görünse bile takım olmayı bir türlü beceremiyorlar..Özellikle işleri yoluna sokmaları beklenen Porto ve Villarreal maçlarında aldıkları yenilgiler çoğu izleyeciye ' Bu takım adam olmaz ' dedirtti..Galatasaray açısından kuranın korku veren tek yanı , Atletico'nun hücum hattı..Aguero , Forlan , Reyes , Simao , Maxi gibi oyuncular Galatasaray'ın mevcut savunma hattını gerçekten çok zorlar..

Ama aynı şekilde Galatasaray'ın hücum hattıda Atletico'yu zorlayacak türden..Zira onlarında savunmasının Galatasaray'dan aşağı kalır yanı yok bu konuda..Everton-Sporting'den gelecek takım bana göre Everton olur..İngiliz ekolleri her zaman zorlayıcıdır fakat Liverpool yerine Everton ile oynamayı tercih ederim elbette..

Maçlara henüz 2 ay var..Özellikle Fenerbahçe'nin kuradan sonra transfer işini daha ciddiye alıp sağlam bir forvet ve orta saha alması taraftarı çok rahatlatır Lille maçları öncesinde..Lille bu 2 aylık süreçte form düşüklüğü yaşayabilir , Fransa Ligi'nin başındaki bir kazanan bir kaybeden takım profiline geri dönebilir..En azından şuan formlarının zirvesindeler , daha iyi olamazlar..Ama mutlaka form düşüklüğüne gireceklerdir , onları bu durumda yakalamak güzel olacaktır..Bu konuda Atletico Madrid'de özellikle devre arasından sonra yeni bir sezona başlıyor gibi 2.devreye girmek isteyeceklerdir..Belki 1-2 transfer yaparlar savunma ve ortasahalarınada..Galatasaray Atletico'nun şu haliyle yarın maç yapmak isterdi herhalde fakat şuankinden daha iyi bir Atletico çıkabilir karşılarına..

Kim bilir belki aynı gün , aynı şehrin birbirine çok yakın iki stadında Sarı-Lacivert ile Sarı-Kırmızı , İngilizlere karşı savaşıyor olur..Ne güzel olur..

1 yorum:

Adsız dedi ki...

lyon maçı 1-3 ten 4-3 oldu