13 Kasım 2009 Cuma

Uygun Adım Saçmalamak


Bülent Uygun gerçekten değişik bir karakter..Tarzı , hareketleri , içindeki filozof kişiliği ile görmeye pek alışık olmadığımız bir adam..Sivas ile yaşadıkları gerçekten Türk Futbol Tarihi'nin en büyük Anadolu adımları idi..3 büyükler ile diğer takımlar arasındaki makasın bu kadar açıldığı yıllarda 2 sene o veya bu şekilde tepeye oynadı , rakiplere kabus oldu..Son sene yaşadığı zirveden yere çakılış çok beklenmedik değildi..Anadolu takımlarının biraz kaderi bu..Hele geçen sene Fenerbahçe ve Galatasaray'ın olmadığı ligde Trabzonspor ve Sivasspor şampiyon olamadıysa bir daha asla olamazlar , bu benim görüşüm elbette..

Neyse Bülent Uygun'un NTV Spor'a yaptığı açıklamalardan bir iki cümle keselim ve üzerine birkaç söz edelim..

Kimden teklif aldınız. Hedefinizde yurt içi mi, yurt dışı mı var?

Yurt dışından 3 takımdan, bir de Süper Lig takımından teklif aldım. Ancak Süper Lig ekibinden aldığı teklif, görevi bıraktıktan hemen sonra geldi. Üzerimdeki baskıyı atmak için kabul etmedim. Her zaman söyledim; Hedefim Şampiyonlar Ligi kupasını kaldırmak ve bir Anadolu takımını şampiyon yapmak. Bu yüzden yurt dışı tekliflerini geri çevirdim. Burada bekleyip ideallerimi gerçekleştircek bir takımı bekliyorum. İmkan çıkarsa o takıma gider çalışırım. Anadolu'dan 8-9 takımın bu potansiyeli olduğuna inanıyorum. Bunu bir Türk antrenör başaracaktır.



Yapma hocam..Bu mudur vizyonun..?Yani şunu okuyunca hani aslında yurtdışından hiçbir teklif yokmuş gibi geldi bana..Hani çünkü ben kendimi yerine koyuyorum , genç yaşımda o veya bu şekilde yurt dışından bir takımdan teklif gelse neden kabul etmeyeyim diyorum..Tabi Şenol Güneş gibi Türkiye'nin doğusundan gelen tekliflerse bunlar Bülent hocaya hak veririm fakat eğer bahsettiği teklifler batıdan geliyorsa nasıl kabul etmez.

2 sene Sivas ile şampiyonluğa oynadı , geçen sene şu takım şampiyon olamadıysa bir daha bir Anadolu takımının şampiyon olabileceğini hala nasıl düşünüyor..Bülent Uygun'un kafasındaki fikir Gaziantep , Manisa , Eskişehir gibi takımlardan 2.Sivas Devrimi'ni mi yaratmaktır sadece..

Vizyon sorunu bu olsa gerek..

Türk Milli Takımı'nı bekleyen kaoslarından birisi yabancı hoca.

Araya sıkıştırmış bu cümleyide..Yabancı hocalara bu kadar bok atana kadar neden kendiniz adam akıllı bir ekol veya sistem yapamıyorsunuz..Eğer Sivas'ın bir sistemi olsa şu iki senede herhangi bir kupa kaldıramaz mıydı..?Bir tek Mehmet Yıldız'ın olmaması bile takımı tepetaklak etmeye yetti..Kendi eksikliklerimizi başkalarına çamur atarak kapatmak bana çok yanlış geliyor..

Bu yabancı düşmanlığından kurtulması gerekiyor teknik adamların..Bu sadece Bülent Uygun için değil , Ersun Yanal , Rıza Çalımbay , Ertuğrul Sağlam , Abdullah Avcı içinde geçerli..Takımları lige biraz renk katınca bu saydığım isimler hemen Capello-Mourinho karışımı birşey oluyorlar..Bırakın laf yetiştirmeyi , icraat görelim..Kendisini hiç sevmesem bile yukarıdaki isimlerden daha farklı olan tek antrenör Tolunay Kafkas..Başarısız olduğu sezonlarda bile Kayserispor'un her zaman bir sisteminin olduğunu gördüm..İşte bunun artması lazım..Bunu arttıracak isimlerde yukarıda..Ha bu isimler günlük zaferler kazanarak Milli Takım veya bir büyük takım başına geçme planlarındaysalar bundan bir an önce vazgeçseler iyi olacak..

Türk Futbolu için hayırlısı olsun..Löw Milli Takım teknik direktörü olsun..

Hiç yorum yok: